محمود حجتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این رویداد با شعار "نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" همزمان با سراسر کشور در استان تهران نیز برگزار می شود، اظهار داشت: در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل کاری، مراتع و مقابله با بیابان زایی و با توجه به شرایط آب و هوایی و لزوم استفاده حداکثری از نزولات آسمانی این رویداد انجام می شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح ملی بسیج همگانی و با بهره گیری از پتانسیل های دستگاه های اجرائی و با همکاری و مشارکت تشکل ها و اقشار مختلف مردم این اقدام صورت می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند ۲۵هزار اصله نهال جنگلی در سطح ۱۰۰هکتار، کاشته خواهد شد، تصریح کرد: این طرح که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال انجام است و هم اکنون حدود ۲۳ هزار چاله جهت کاشت آماده و ۱۸ هزار نهال کاشته شده است که درصد بیشتری از این طرح انجام شده و با مساعد بودن آب و هوای منطقه به زودی به اتمام می رسد.

حجتی با اشاره به طرح آبخیزداری و اجرای سیل بند در شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون نیز افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۳ حوزه تارود، آبعلی و دلیچایی جهت اجرای طرح های آبخیزداری، سیل بندهای جدید هزینه شده است که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۷مورد رفع تصرف اراضی ملی از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان ۴۵هکتار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در ادامه گفت: در راستای برخوردهای قانونی با سوء استفاده کنندگان از اراضی ملی و افراد سودجو ۴۵هکتار از اراضی ملی شهرستان در مناطق مختلف شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

حجتی بیان داشت: این اراضی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با دستور صادره از سوی دادستان و با حضور عوامل یگان های حفاظت منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهرسازی و مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند رفع تصرف شد.

وی درخصوص پلاک آب باریک وادان نیز گفت: در این عملیات که چهارهکتار آن محصور و دیوارکشی غیر مجاز انجام شده بود به طور کامل تخریب و به اراضی ملی برگردانده شد.

این مقام مسئول همچنین از رفع تصرف یکهزار مترمربع از اراضی ملی روستای یلقان‌دره رودهن و ۲۴هزار مترمربع اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک کولیک چشمه مگسی توسط یگان حفاطت منابع طبیعی شهرستان دماوند طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: تمامی بناها و دیوارهای ایجاد شده بر روی این اراضی همزمان با اجرای حکم خلع ید مورد تخریب قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.