محمد فرجود روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در برج میلاد با اشاره به اینکه ۳۶ هزار پرونده الکترونیکی عوارض خودرو و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار درخواست شهروندی پاسخ داده شده اظهار داشت: در یک سال گذشته داشتن برنامه منسجم در ۵ سر فصل برای تهران هوشمند تعریف شد که در حوزه خدمات دیجیال به شهروندان بوده است.

وی ادامه داد: این ۵ سرفصل ارائه پلتفرم و خدمات الکترونیک در حوزه نوآوری، حمایت از استارتاپ‌ها، راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی، توجه به حوزه حمل و نقل هوشمند، توسعه دوچرخه محوری، مدیریت ترافیک شهری، محیط زیست، انرژی، آتش نشانی، مدیریت پسماند و محیط زیست از جمله این سر فصل و زیر مجموعه های آن در تحول دیجیتالی و شهروندی است که اتفاق می افتد.

فرجود عنوان کرد: پس از همایش سال گذشته سامانه جامع معاملات برای تعاملات با دیگر ارگان ها، سامانه مدیریت نام‌گذاری اماکن و معابر با کمک شورای شهر و توسعه سامانه ۱۳۷ انجام شد.

مدیر عامل فاوا شهرداری تهران  ادامه داد: اکنون فاز اول هوشمند سازی صورت گرفته و یک کارتابل در حوزه شهری در اختیار کاربران است که  در این یک سال به ۱۶ هزار استعلام الکترونیک پاسخ داده شده است ، همچنین سامانه هوشمند پارک حاشیه ای در ۱۲ هزار متر فضا وارد فاز اجرایی می شود و در حوزه دوچرخه و دوچرخه سواران حمل و نقل مبتنی بر دوچرخه اقدامات به فاز اجرایی وارد شده است. 

فرجود تصریح کزد: استفاده از نقشه الکترونیک در شهر تهران بسیار زیاد شده است، همچنین سامانه تهران بلیت که رونمایی شود تمامی بلیت های اماکن تفریحی تجمیع می شود.

وی اظهار داشت: در تهران هوشمند در سال اول تمرکز بر برنامه ریزی و اجرای پروژه ها بود که اجرا شد و در سال ۹۸ وارد فاز اجرایی شدیم، در دو سال آینده و فاز اول تمرکز بر روی پروژه ۴ ساله یکپارچه سازی استفاده از فناوری های جدید است و تا ۱.۴۴ ارائه پلتفرم در تهران هوشمند ایجاد شده است.

مدیر عامل فاوای شهرداری تهران گفت: در هفته تهران هوشمند اولین گذر نوآوری، چالش هوش مصنوعی، چهارمین رویداد تهران نوآور و  رصد خانه شهری افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.