سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات روز یکشنبه در جلسهٔ شورای ورزش شهرستان افزود: احساس مسئولیت اجتماعی ورزشکاران شهرستان ما در عرصه هایی که کشور نیازمند کمک های نقدی و غیرنقدی افراد بود ما را سربلند کرد و وظیفه ما ارج نهادن این رفتار و منش شایسته و قهرمانانهٔ آنهاست تا الگویی برای احساس مسئولیت اجتماعی نسل جوان باشند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان قطب ورزش های زمستانی کشور است تأکید کرد: آب و هوای کوهستانی و وجود بیشترین پیست های اسکی در حوزه شهرستان مسئولیت ما را برای افتخارآفرینی جهانی در ورزش های زمستانی بیشتر می کند.

این مقام مسئول همچنین خطاب به رئیس اداره ورزش در خصوص پیگیری و تخصیص زمین ورزشگاه و خانه جوان (در شمال پایتخت) تأکید کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت شهرستان و افزایش نیاز سرانهٔ ورزشی فرایند تخصیص زمین و تجهیز تأسیسات ورزشی در پروژه های مذکور تسریع شود.

شهریور افزود: با هدف گسترش و ترویج فرهنگ ورزش، افزایش ورزشکاران شهرستان و ارتقاء سلامت شهروندان، اداره ورزش نسبت به تهیهٔ و تخصیص زمین در بخش های لواسانات و رودبار قصران و ایجاد اماکن ورزشی اقدام کند.

رتبه دوم استانی شمیرانات در المپیاد استعدادهای درخشان کشور

امید قمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات اعلام کرد: این شهرستان در مسابقات المپیاد استعدادهای درخشان کشور در سال جاری با به دست آوردن ۵۱ مدال، رتبه دوم استان تهران را کسب کرد.

وی تصریح کرد: در ارزیابی مدال ها رتبه شمیرانات  از ۱۵ استان کشور بالاتر برآورد شده است.

این مقام مسئول گزارش داد: با همکاری ۳۸ هیأت ورزشی و برنامه ریزی در روزهای پایانی هفته جشنواره تابستانه ۹۸ در راستای نهادینه شدن فرهنگ ورزش خانوادگی و قهرمان پروری اجرا شد.

قمی خاطرنشان کرد: شمیرانات به عنوان مهد تنیس کشور شناخته می شود اما در سنوات قبل آنچنان که باید فعال نبود اما با تغییر رئیس هیأت و ساماندهی ورزشکاران پیش بینی می شود در مسابقات پیش رو مدال آور این رشته نیز باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات گفت: قالب کادر و ورزشکاران هیأت های ما دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا هستند که این یکی از نقاط قوت نیروهای انسانی ما و بهبود کیفیت فعالیت هیأت های ما به شمار می آید.

وی ضمن اعلام اینکه دو جشنواره بزرگ تجلیل نیز در سال جاری برگزار شده است یادآور شد: در حرفهٔ شطرنج دارای مدال های ارزشمندی هستیم و احسان قائم مقامی از افتخارآفرینان مطرح شطرنج جهان از شمیرانات است.

این مقام مسئول اظهار داشت: هیأت کوهنوردی شمیرانات در سطح فدراسیون فعالیت می کند و توانسته است اعزام های برون مرزی داشته باشد، اقدامی که در شهرستان های دیگر بی سابقه است.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر دارای ۴۳ هیأت ورزشی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.