به گزارش روز یکشنبه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محمدرضا بختیاری در این خصوص اظهار داشت: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک در استان تهران که شامل حدود ۲۰ درصد مشترکان کل کشور است، در مرحله نخست طرح به دلیل تک‌واحدی‌بودن مشترکان برخی ساختمان‌ها، امکان حذف حدود ۳۰درصد از قبوض کاغذی وجود دارد.
وی با بیان این‌که در مرحله گذار این طرح، هم قبوض کاغذی صادر می‌شود و هم اطلاعات قبض در قالب پیامک به مشترکان ارسال می‌شود، گفت: در ابتدای سال آینده قبوض کاغذی برای ۳۰ درصد مشترکان یادشده به صورت کامل حذف و تنها قبوض الکترونیک برای‌شان صادر می‌شود.
او در باره زمان آغاز طرح حذف قبوض کاغذی آب گفت: با توجه به پیچیدگی این طرح به محض این‌که فرایند اجرای آن از سوی وزارت نیرو ابلاغ شود آن را آغاز و از طریق سامانه ۱۲۲ پیامکی را برای مشترکان واجد شرایط ارسال می‌کنیم تا در طرح آزمایشی شرکت کنند.
مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به این‌که این طرح در چارچوب دولت الکترونیک، کاهش هزینه‌ها و افزایش شفافیت انجام می‌شود، افزود: برای سایر مشترکان آب و فاضلاب استان تهران امکانی ایجاد کردیم تا بتوانند با ارسال شناسه قبض خود به سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۰۰۱۲۲ تمام اطلاعات قبض‌ آب را در قالب یک پیامک دریافت کنندکه تاکنون ۲۰۰ هزار مشترک از این امکان استفاده کرده‌اند.
بختیاری درباره تفاوت امکان‌پذیری حذف قبوض کاغذی در آب و برق گفت: در برق به دلیل این‌که هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد، حذف کامل قبوض کاغذی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما غالب کنتورهای آب برای چندین خانوار تعبیه شده و حذف قبوض کاغذی ممکن است ناهماهنگی‌هایی برای اعضای ساختمان ایجاد کند.
مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: در ساختمان‌های جدید اگر خود سازندگان قبول کنند می‌توانیم کنتور جداگانه آب نصب کنیم، البته باید فشار آب منطقه را هم در نظر بگیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.