محسن علیجانی زمانی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان ری اظهار داشت: مسئولان اجرایی این شهرستان باید نهایت تلاش خود را جهت حفظ برند و نشان ری به کار گمارند تا شاهد تحولات مثبت فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و سیاسی باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان ری با تاریخ چند هزار ساله و کهن در سایه کلان تهران قرار گرفته است، افزود: این شهرستان با وجود حرمین امام خمینی(ره) و عبدالعظیم(ع)، گلزار شهدا و امامزادگان واجب التعظیم ظرفیت عظیم فرهنگی دارد که باید با تلاش مضاعف و جهاد مسئولان به نقطه مطلوب برسد.

علیجانی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرای شهرستان ری باید با همکاری و اتصال به یکدیگر خدمات ویژه و مطلوبی را به مردم جنوب پایتخت ارائه دهند تا شاهد رفاه عمومی و استفاده همگانی مردم از خدمات دولت در این بخش جنوبی استان تهران باشیم.

وی در ادامه به وجود ۱۵۰ هزار هکتار اراضی صنعتی و کشاورزی در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: با وجود این میزان اراضی کشاورزی و شهرک‌های متعدد صنعتی نباید شاهد بیکاری جوانان در شهرستان ری باشیم.

علیجانی تصریح کرد: مسئولان شهرستان ری باید شرایط ایجاد تعاونی‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در شهرستان ری ایجاد کنند تا جوانان با سرمایه‌های کوچک خود در این تعاونی‌های علاوه بر کمک به توسعه ری صاحب شغل پایدار نیز شوند.

وی با تاکید براینکه فرمانداری جدیدی شهرستان ری باید بر روی چالش‌های جنوب استان تهران متمرکز شود، اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، احیای حق آبه کشاورزان از رودخانه کن و سد شهید کلانتری باید در دستور کار فرماندار جدید شهرستان ری باشد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات یادآور شد: زیبنده نظام اسلامی ایران نیست که کشاورزی با داشتن ۱۵ هکتار از اراضی مرغوب جنوب تهران به دلیل نبود آب کشاورزی هم اکنون تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد.

مراسم تودیع و معارفه فرمانداری جدید شهرستان ری امروز چهارشنبه با حضور انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران، مهدی شیخ، پروانه مافی، محسن علیجانی زمانی، علیرضا محجوب و سهیلا جلودار زاده از نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مسئولان استانی و شهرستان در شهرستان ری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، قلعه نو، خاوران و حسن آباد فشافویه در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.