به گزارش روز دوشنبه استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در اختتامیه دوره آموزشی ارتقاء مهارت‌ قالیبافان استان تهران و تقدیر از بافندگان برتر در محل موزه فرش رسام عرب‌زاده، افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا هنر قالیبافی و تابلوفرش به عنوان صنعت برتر حفظ شود و در این مسیر قوانین دست و پاگیر  و بروکراسی اداری رفع تا شرایط برای فعالان این عرصه تسهیل شود.

وی دامه داد: در سال رونق تولید برای روان‌سازی و سهولت بخشیدن به فضای کسب و کار تلاش می‌کنیم تا تحرک و پویایی بیشتری را در حوزه تولید و همطراز آن در حوزه اشتغال شاهد باشیم تا زمینه برای  رونق کسب و کارهای مختلف فراهم شود.

استاندار تهران تصریح کرد: هنر قالیباقی باید زنده نگه‌داشته شود چراکه یکی از افتخارهای ایران به عنوان مهد هنرمندان، هنر قالیبافی و فرش است که در برخی برهه‌ها به سبب کم توجهی دچار فراز و نشیب شده است.

محسنی بندپی افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرایی شدن این امر باید بتوانیم هنرها و مزیت‌هایی که فراموش شده را احیا کنیم و از این ظرفیت‌ها به شکل کارآمد و اثربخش برای عملیاتی کردن رونق تولید و احیای هنرهای بومی کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.