به گزارش ایرنا، عزیزالله افضلی روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه این گشت‌های مشترک نظارت و بررسی با همکاری سازمان‌های صمت، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی مرتبط و ادارات اجرایی شد افزود: در پی این بازرسی ها یک هزار و ۶۵۱ مورد پرونده تشکیل شد و متخلفان به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متخلفان جریمه شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه در همین مدت تماس های مردمی با ۱۲۴ از ۲ هزار به ۲۰ هزار تماس رسیده است گفت: تعداد نیروهای پاسخگویی را افزایش داده ایم و سامانه ۱۲۴ از هفت صبح تا ۱۰ شب پاسخگوی رسیدگی به شکایت های مردمی است.

وی ادامه داد: همچنین سامانه رسیدگی به شکایت های مردمی و برنامه آپ فعال است تا ثبت شکایت صورت گیرد.

افضلی گفت: نظارت ها در تهران چندین برابر شده است ضمن اینکه آماده استفاده از ظرفیت بسیجی ها در نظارت بر بازار و کالاهای ضروری هستیم.

شهرداری تهران بر حمل و نقل عمومی نظارت بیشتر کند

معاون عمرانی استاندار تهران نیز در این جلسه با تاکید بر این شهرداری تهران بر حمل و نقل عمومی نظارت بیشتر کند گفت: باید در حوزه حمل و نقل مسافران درون شهری و برون شهری توجه ویژه ای شود.

شکرالله تقی زاده افزود: همچنین باید به حمل و نقل بار نیز با همکاری اتحادیه های مربوطه نظارت شود تا با افزایش نرخ کرایه شاهد افزایش قیمت کالاها نباشیم.

وی بر ساماندهی مسافربری های شخصی تاکید کرد و گفت: نباید از سهمیه بندی بنزین برای افزایش قیمت کرایه استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین موضوع سوخت موتورهای بنزینی در بخش کشاورزی، دامداری و سایر موارد مورد توجه قرار گیرد و تدابیری برای آنها اتخاذ شود.

نباید یک ریال نرخ کرایه حمل و نقل شهری اضافه شود

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران در این جلسه با تاکید بر اینکه نباید یک ریال نرخ کرایه حمل و نقل شهری اضافه شود گفت: باید بر قیمت کرایه تاکسی ها نظارت شود و وضعیت تاکسی های شخصی ساماندهی شود.

حمیدرضا گودرزی افزود:با هرگونه افزایش قیمت اسنپ و تپسی برخورد می کنیم.

افزایش در نرخ تاکسی های تهران نداشته ایم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در این جلسه با بیان اینکه افزایش در نرخ تاکسی های تهران نداشته ایم اظهار داشت: با تاکسی رانان صحبت کرده و آنها را توجیه کردیم تا افزایش قیمتی نداشته باشند.

علیرضا قنادان ادامه داد: پایش ها و نظارت هایی هم از تاکسی ها داخل شهر انجام داده ایم و همکاری خوبی در این زمینه داشته اند و هیچ گونه گزارشی از تخلف در پایانه ها و ایستگاه ها نداشته ایم.

وی بیان داشت: مردم شکایت هایی از مسافربرهای شخصی گزارش کرده اند که فعالیت آنها غیرقانونی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با سامانه ۱۸۸۸ و ۴۸۰۴۸ تاکسی رانی تماس حاص کنند تا شکایت های آنان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وام های نوسازی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت گفت: همچنین اقلام مورد نظر خودروهای تاکسی از جمله لاستیک توزیع مستقیم به رانندگان می شود.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی تاکسی رانان بیمه تامین اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین برای کاهش ترافیک در سوخت گیری نیازمند اختصاص جایگاه خاص و یا خطی برای تاکسی های دوگانه سوز هستیم.

قنادان با اشاره به اینکه هفت هزار دستگاه تاکسی ون در تهران فعال است گفت: افزایش سهمیه برای ون ها درنظر گرفته شد و از ۴۰۰ لیتر به ۶۰۰ لیتر بنزین در ماه رسید که هنوز سهیمه اعلامی واریز نشده است که وضعیت این ۲۰۰ لیتر باید رسیدگی شود.

مصرف سوخت وانت بارها زیاد است

رئیس اتحادیه وانت بار تهران در این جلسه گفت: بخاطر نوساز نبودن قطعات وانت ها و نیسان ها مصرف سوخت بالا است ضمن این که با سوخت گاز هم نمی شود بارهای تنی را جابه جا کرد.

داود محمدی افزود: سهمیه معقولی باید برای این خودروها در نظر گرفته شود این سهمیه واقعی نیست.

وی تاکید کرد: همچنین طرح ترافیک برای این خودروها چندین برابر افزایش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه وانت بار تهران، ۳۰ هزار راننده عضو این اتحادیه هستند.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل این وانت بار نداشتن بیمه و افزایش قیمت تجهیزات خودرو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.