آیت‌الله محسن اراکی شامگاه چهارشنبه در مراسم ادای احترام مهمانان سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به امام خمینی(ره) اظهار داشت: روزگاری صدای تکفیری‌ها سراسر جهان اسلام را فرا گرفته بود، ولی امروز پس از اینکه امت اسلامی نتیجه فتنه و تکفیر را در چند سال گذشته دیدند؛ دیگر صدای از آن باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه راه وحدت و یکپارچگی مسلمان به تدریج در حال به ثمر رسیدن است، عنوان کرد: هم اکنون صدای وحدت مسلمانان از کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند مالزی، اندونزی، هندوستان تا کشورهای آفریقایی نظیر مراکش و موریتانی به گوش می‌رسد.

اراکی اضافه کرد: تمامی عالمان، متفکران و سران کشورهای اسلامی از وحدت امت اسلامی پیروی و به آن تاکید می‌کنند، به طوری که امروز پرچم وحدت بیش از هر زمان دیگری در حال اهتزار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی از فردا با شعار «وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجد القصصی» به مدت سه روز کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: عالمان و متفکران اسلامی در این کنفرانس مسائل مختلف جهان اسلام را برای رسیدن به وحدت هر چه بیشتر بررسی خواهند کرد.

اراکی یادآور شد: سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی در کنار اجلاس اصلی خود ۲۰ نشست و کمیسیون جنبی و تخصصی برای یافتن راهکارهای مناسب برای وحدت و بررسی مشکلات مختلف کشورهای جهان اسلام خواهد داشت.

مراسم ادای احترام شرکت‌ کنندگان در سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب شامگاه (چهارشنبه) با حضور «آیت‌الله محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ۱۵۰ نفر مهمان خارجی در حرم امام راحل برگزار شد.

سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت ۳۵۰ شخصیت برجسته خارجی از ۹۰ کشور جهان به مدت سه روز (از ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ماه جاری) در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.