پیروز حناچی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه و نمایشگاه آثار مسابقه طراحی ارتباط پیاده راه آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با رود دره فرحزاد و بخش شرقی آن افزود: با استفاده از زیر ساخت‌های اینترنتی نیز برنامه‌هایی با عنوان شهر هوشمند برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شده که به زودی اجرای می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ یکی از راه‌های افزایش کیفیت شهرنشینی استفاده از خرد جمعی است چون با دیدگاه ها و خلاقیت های مختلف می توانیم جاذبه‌ها فرهنگی و معنوی امامزادگان را ارتقا دهیم.

حناچی ادامه داد: برای ساخت پل طبیعت طرح های زیادی از داخل و خارج از کشور به شهرداری ارسال شد و نهایتا طرح یک بانوی جوان برگزیده و اجرا شد و پس از آن نامه ای از فرانسه به شهرداری ارسال شد که از ما خواسته بودند طراح این پل را برای طراحی و معماری یکی از شهرهای آنجا به آنها معرفی کنیم.

نهادها انگیزه را در متخصصان شهرسازی ارتقا دهند

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران نیز در این آئین گفت: باید تمامی نهادهای ذی ربط باعث ایجاد انگیزه در متخصصان معماری و شهرسازی شوند تا کارفرماها بتوانند به ایده‌های خلاقانه و متنوع‌تری دست پیدا کنند و احساس تعلق خاطر متخصصان به شهر افزایش یابد.

عبدالله گلپایگانی افزود: طرح‌های بزرگی که در فضای همگانی جنبه هویت بخشی دارند از طریق برگزاری مسابقه انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: در مسابقه طراحی ارتباط پیاده راه آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با رود دره فرحزاد و بخش شرقی آن ۲۱ طرح به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که از این تعداد به نفرات اول تا سوم به ترتیب هدایای نقدی ۷۵ میلیون، ۴۵ میلیون و ۳۵ میلیون تومان و به نفرات چهارم تا دهم نفری ده میلیون تومان هدیه داده شد.

گلپایگانی گفت: توجه به ارزش های فنی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی از ویژگی های این مسابقه بود که امیدواریم با اجرای این طرح ها فضای ماندگاری برای تهران به یادگار بماند.

تهران باید به شهر خلاق تبدیل شود 

رئیس هیات امنای امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)  نیز در این آئین گفت: شهر تهران تا ۲۰ سال آینده باید به شهر خلاق تبدیل شود.

سید یحیی رحیم صفوی افزود: تهران شهر ۷۰ ملت است و افراد نخبه با فرهنگ و آداب ورسوم خاص خود در این شهر ساکن هستند که برای ارتقاء مسائل فرهنگی باید از خلاقیت آنان استفاده کرد.

وی ادامه داد: افراد باید به فضاهای شهر تعلق خاطر داشته باشند و برای ارتقاء آن به شهرداری کمک کنند.

رحیم صفوی تصریح کرد: در تهران باید تحمل اجتماعی مسئولان بالا رود چراکه افرادی از سراسر کشور با قومیت ها مختلف در تهران ساکن هستند و باید به حقوق شهروندی و کرامت انسانی توجه شود تا با دسترسی آزاد به اطلاعات بتوانند طرح‌های خلاقانه برای شهرسازی ارائه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.