عصر سه شنبه عیسی فرهادی فرماندار تهران، سمیه حاجوی شهردار تهران، تعدادی از نمایندگان لیست امید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی، شورایارهای منطقه ۷ برای شنیدن مشکلات اهالی و شهروندان اطراف میدان امام حسین (ع) و خیابان های ۱۷ شهریور، شهید مدنی و انقلاب در مسجد امام حسین (ع) حضور یافتند و ضمن شنیدن مشکلات منطقه از زبان اهالی و کسبه، به آنها پاسخ دادند.

بیشترین انتقادات، مشکلات و شکایات مردم این منطقه در خصوص طرح میدان امام حسین (ع) بود. این میدان در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف از حالت اولیه به شکل امروزی درآمد و اهالی این منطقه از جنبه های مختلف به آن انتقاد داشتند.

یکی از شهروندان منطقه خطاب به فرماندار، شهردار و نمایندگان مجلس گفت: محمدباقر قالیباف بدون مجوز این میدان را به این شکل در آورده است، به مدت بیش از دوسال تمام خیابانهای اطراف میدان را مسدود کرد که باعث از بین رفتن کاسبی های زیادی شد. همان زمان به شورای شهر شکایت کردیم و نزد مهدی چمران رئیس وقت شورای شهر رفتیم ولی ترتیب اثری داده نشد.

این شهروند افزود: کاسبی اطراف این میدان به حداقل رسیده است و از سویی در بیشتر ایام سال به دعوت نهادها، هیات ها و سازمان های تبلیغاتی- مذهبی تجمعاتی صورت می گیرد که به علت صدای بلندگوها مشتری ها پراکنده میشوند، معابر بسته می شوند.  ما صدا و دادمان را نزد چه کسی ببریم؟

یک طلا فروش میدان امام حسین نیز گفت: ۴۶ باب مغازه طلافروشی به دلیل طرح محمدباقر قالیباف در اطراف این میدان تعطیل شده است. اینجا محل کسب و زندگی است، این تجمعات کاسبی و زندگی ما را به طور کلی مختل کرده است. تقریبا ۵ روز از هفت روز هفته این میدان تجمع آئینی دارد.

یکی از کسبه این میدان گفت: قالیباف اینجا را درست کرد که نماد فرهنگی و مرکز برگزاری مراسم آئینی شود ولی باعث سلب آسایش مردم شده است. خیابان های اطراف قفل شده است.  اگر می خواستند کار فرهنگی کنند شکست خورده اند.

یک شهروند میدان امام حسین (ع) نیز گفت: معایب طرح میدان زیاد است ولی رسیدگی نمی شود، اگر یک ماشین تخلف کند فوری دستور توقف صادر می کنند ولی این همه در این میدان تخلف صورت می گیرد چرا اقدامی نمی کنند.

به گفته یکی از مشاورین فرماندار تهران این جلسه سی امین جلسه با اهالی مناطق مختلف تهران است که در موارد قبلی تقریبا خواسته های مهم و مشترک شهروندان تهرانی مورد بررسی، پیگیری و اقدام قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی در ابتدای این جلسه گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با من در مجلس همکار بودند و چند نفرشان از جمله نمایندگان ادواری هستند با نیت پاک و دلسوزانه برای شنیدن مشکلات مردم منطقه به مسجد امام حسین (ع) آمده اند و امیدوارم با همکاری شهردار منطقه و فرمانداری تهران نسبت به رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند و به شکایات و گلایه های مردم رسیدگی شود.

وی افزود: خانم حاجوی شهردار منطقه ۷ از روزی که این مسئولیت را پذیرفت تمام همت خود را برای توسعه این منطقه به کار بسته است و در برگزاری این جلسه و انتخاب مسجد امام حسین (ع) زحمات زیادی کشیدند چون این مسجد محل مناسبی برای حضور همه اقشار مردم منطقه است.

سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ تهران نیز گفت: میدان امام حسین (ع) را شورای شهر اداره می کند و شهردار منطقه ۷ نقش و  اختیاری در اداره و رفع مشکلات آن ندارد.

وی افزود: دوستان می‌گفتند مسجد امام حسین (ع) را برای این ملاقات انتخاب نکنید چون معتقد بودند کنترل جلسه با مشکل مواجه می شود ولی من اصرار داشتم اینجا برگزار شود؛ اگر دغدغه مشکلات شما را نداشتم اینجا نبودم. ولی چون مشکلات شما زیاد است من گفتم فقط در مسجد امام حسین (ع) برگزار شود.

 پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، علیرضا محجوب، مصطفی کواکبیان، پروانه مافی و ابوالفضل سروش از جمله نمایندگان تهران بودند در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.