به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مدیر امور منابع آب اسلامشهر از رفع تصرف دو هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کن خبر داد و اظهار داشت: با شروع بارش های پاییزه و  پیش بینی بارش های فرانرمال در هفته های آینده و همچنین افزایش دبی و سطح آب رودخانه کن طی بارش های کم سابقه اخیر لایروبی و رفع تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه کن انجام شد.

محمد رضا گیتی پژوه افزود: همچنین لایروبی حدود سه هزار متر مربع از مناطق مستعد و سیل خیز رودخانه کن در راستای افزایش ضریب آبگذری جریان رودخانه و پیشگیری از بروز خسارات ناشی از وقوع سیلاب احتمالی صورت گرفته و این کار به صورت مداوم ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این امور همه روزه حتی در ایام تعطیل در حال رصد و پایش رودخانه‌های حوزه عملکرد این امور بوده و نسبت به ابلاغ هشدار های لازم اقدام خواهند کرد.

شهرستان اسلامشهر به مرکزیت شهر اسلامشهر در جنوب پایتخت قرار دارد.

رفع تصرف از رودخانه آه آبعلی

مدیر امور منابع آب دماوند با اشاره به حریم رودخانه آه آبعلی گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی آب های سطحی این امور، در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین به منظور آبگذری ایمن دو هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه آه آبعلی با دریافت دستور قضایی در یک روز کاری رفع تصرف شد.

وی یادآور شد: ابتدا اخطاریه لازم به متخلفان جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی و استنکاف به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می‌شود؛ زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه سفره های زیرزمینی است که باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد.

مدیر امور آب دماوند تصریح کرد: گروه گشت و بازرسی به طور مداوم در حال گشت زنی در منطقه بوده و به محض برخورد باهرگونه تخلف اقدامات لازم جهت جلوگیری و رفع تصرف صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.