سرهنگ کارآگاه داود فرد، روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اوایل سال جاری پرونده های متعدد سرقت به شیوه "تحت عنوان مأمور"، سرقت از اتباع خارجی (عراق-سوریه-ترکیه) به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: در بررسی پرونده ها شاکیان به کارگاهان گفتند که سارقان با استفاده از خودروهای(پراید-پژو ۴۰۵-پژوپارس- پژو ۲۰۶ و هیوندای سانتافه) در محدوده های: فرودگاه مهرآباد، بازار تهران و نقاط مرکزی شهر با شناسایی سوژه های خود، آنان را سوار خودرو کرده و یا به ظن داشتن دلارهای جعلی و یا اینکه شما مظنون به گروه تروریستی داعش هستید با نشان دادن بی سیم و کارت جعلی خود را مأمور پلیس معرفی که اقدام به بازرسی بدنی و کیف های آنان می کردند و در یک لحظه تمام محتویات کیف که حاوی ارز و پول بود را سرقت و متواری می شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی دریافتند که با یک باند حرفه ای روبرو هستند، که با مراجعه به یکی از محل های سرقت در محدوده خیابان ناصر خسرو و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یکی از خودروهای سارقان (پژو ۴۰۵) به شماره پلاک ۱*/۶**ص*۷  شدند.

 کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود و با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مالک خودرو بنام " سهراب ۳۵ ساله " شدند، در بررسی های بیشتر مشخص شد سهراب به اتهام سرقت به شیوه (جعل عنوان مأمور) و کف زنی در شهرستان رامسر بازداشت و سپس با سپردن وثیقه آزاد شده است.

 با شناسایی یکی از افراد باند سرقت و انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، دستور دستگیری سهراب و سایر اعضای باند سرقت صادر شد.

سرهنگ فرد در ادامه افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی ۶ نفر دیگر از اعضای این باند شدند و در مورخه ۱۳ آبان ماه  طی چندین عملیات همزمان پلیسی جداگانه در محدوده های شمال، شمالغرب شهر تهران و  شهرستان کرج همه هفت عضو باند را بازداشت و طی بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه آن ها  خودروهای مورد استفاده در صحنه سرقت کشف و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

جاشین پلیس آگاهی تهران اظهارداشت: متهمان بازداشت شده از ۳۰ تا ۶۰ سال سن دارند و همگی از اعضای طایفه فیوج هستند. بررسی سوابق آن‌ها هم نشان داد که چهار نفر از اعضای باند قبلا به اتهام سرقت بازداشت و به زندان افتاده بودند.

سرهنگ فرد، تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان ضمن اعتراف صریح به سرقت، تاکنون ۲۰ نفر از شکات موفق به شناسایی سارقان شدند و به بیش از ده ها فقره سرقت از اتباع خارجی و رانندگان ترانزیت به همین شیوه و شگرد در شهرهای، تهران – اردبیل – تبریز – آستارا و البرز معترف شدند.

سرهنگ کارآگاه داود فرد، جانشین  پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند و اعتراف صریح به سرقت ارزش ریالی سرقت شده تاکنون تقریباً ۱۵ میلیارد ریال برآورد می گردد و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشند.

وی خاطر نشان کرد: انتشار تصویر بدون پوشش متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.