به گزارش ایرنا بهاره آروین عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورا درباره این طرح اظهار داشت: یک فوریت این طرح در هفته‌های گذشته تصویب شده و کار کارشناسی زیادی در کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص انجام شده است.
وی گفت: شهرداری تهران پیش از این موظف شده بود که سالانه ۱۵ درصد از وابستگی شرکت‌ها به بودجه عمومی شهرداری را کاهش دهد.
آروین با بیان اینکه در این طرح دو تکلیف برای شهرداری در نظر گرفته شده گفت: یکی این که ظرف مدت ۳ ماه لایحه عرضه سهام شرکت‌ ها و سازمان ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه را به شورای شهر ارائه کند و دیگر اینکه در ردیفی بودجه سال ۹۹ برای این عرضه در نظر بگیرد.
«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح اظهار داشت: پیش بینی بودجه از محل عرضه شرکت‌ها و سازمان‌ها در بورس در بودجه سال آینده به مصلحت نیست.
به گفته علیخانی، تخمین درآمد از محل عرضه شرکت‌ها در بورس امکان‌پذیر نیست.
علیخانی ادامه داد : به نظر من اصلا به صلاح نیست که قبل از ایجاد تمهیدات و شرایط لازم برای ورود به بازار سرمایه مصوبه را پیش ببریم.
«ناهید خداکرمی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح گفت: برخی شرکت‌ها به حیات خلوت ارتباطات مالی تبدیل شده اند و سخت گیری هایی که برای مناطق وجود دارند در این شرکت‌ها وجود ندارد.
وی گفت: وقتی شرکت ها زیر نظر بورس و بر مبنای اقتصادی بورس باشد، نظارت بیشتری بر آنها انجام می شود و بار نظارتی شهرداری را کاهش می دهد.
«احمد مسجد جامعی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: برای اینکه بورس، شرکت ها و سازمان های شهرداری را بپذیرد باید این شرکت‌ها سودآور باشند.
وی با بیان اینکه تقریبا هیچ شرکت سودآوری در شهرداری تهران سراغ نداریم، اظهار داشت: البته برخی از سازمان ها و شرکت های شهرداری برای سودآوری طراحی نشده اند.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: برای مثال بازار میوه و تره بار شهرداری تهران برای سودآوری نیست بلکه برای دسترسی مردم به اقلام غذایی و کوتاه کردن دست واسطه ها ایجاد شده است.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه نباید به همه چیز با دید سودآوری نگاه کنیم، اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم شهرداری تهران را اداره کنیم بلکه ما باید شهر تهران را اداره کنیم.
«حامدمظاهریان» معاون   برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران نیز در توضیح کوتاهی درباره این طرح گفت: شفافیت کار خوبی است اما بیشتر شرکت هایی که شهرداری دارد کار حاکمیتی انجام می‌دهند.
وی گفت: این شرکت‌ها کار اقتصادی به مفهوم بنگاه اقتصادی انجام نمی دهند. بر اساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه به عرضه سهام شرکت ها سازمان ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه را با ۱۱ رای موافق تصویب کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.