«محمدرضا امیر کمالی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بهره‌برداری پایدار از تاسیسات آب به معنای آن است که ساکنان مسکن مهر پرند باید از یک مخزن ذخیره آب مطمئن برای استفاده در ۲۴ ساعت برخودار باشند؛ به گونه‌ای که بتوانند برای مصارف شرب، بهداشت و سایر موارد استفاده کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس باید منابع تامین آب به اندازه کافی در شهرهایی مثل پرند که سفره های آب زیرزمینی فقیر است تامین شود تا ساکنان این شهرها بتوانند از یک آب با کیفیت مناسب مانند همان آبی که در تهران استفاده می‌شود و از نظر استاندارد جهانی تایید شده است برخوردار باشند.
نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر خاطرنشان ساخت: اکنون و با هدف تامین آب، طرح‌هایی درمسکن مهر پرند و پردیس در حال اجراست. برای پرند در بخش آب و فاضلاب یک واحد تصفیه‌خانه وجود دارد که به بهره‌برداری رسیده و عملیات ساختمانی (سیویل) واحد دوم هم انجام و برخی تجهیزات تهیه شده و برخی دیگر نیز باید خریداری شود.
امیرکمالی با بیان اینکه مسکن مهر پرند نیاز به ساخت دو واحد تصفیه خانه فاضلاب است، افزود: برای تکمیل طرح‌های آب وفاضلاب پرند با نرخ امروز نیاز به ۶۸۰ میلیارد تومان منابع است تا یک شهروند پرندی با خیال راحت آب مطمئن تا ۱۴۱۰ را داشته و مشکل فاضلاب نداشته باشد.
وی ادامه داد: اکنون در مسکن مهر پرند ۹۵ درصد شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده که باید وارد تصفیه خانه شود تا عملیات تصفیه بر روی آن انجام گیرد تامعضل بود و جانوران موذی نداشته باشد.
این مقام مسئول گفت: تلاش شده آب برای مسکن مهر پرند از ۵ سد تهران تامین و نیز مقرر است این شهر به خط انتقال آب کمربندی تهران که از سدهای کرج، طالقان، لتیان و ماملو تامین می شود متصل شود.
امیرکمالی افزود: در مسکن مهر پردیس هم برای اینکه آب مطمئن داشته باشد نیاز به انجام اقدام هایی نظیر تامین آب از سرشاخه ها است و مقرر شد از محل فرار آب سد لار حدود  ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب به تهران و پردیس اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: اکنون در پردیس نیز یک تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسیده وبرای تصفیه خانه دوم کارهایی انجام شده و اکنون نیاز به تجهیزات دارد.
نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: ساخت دو واحد (مدول) تصفیه‌خانه در شهر پردیس به عهده شرکت عمران شهرهای جدید بوده که باید ساخته می‌شد اما انجام نشد. با مذاکراتی که با مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور در دولت دوازدهم انجام شد و با اعلام آمادگی مدیرعامل پردیس، شرایط لازم درحال فراهم شدن است.
امیرکمالی افزود: قرار است این طرح‌ها با تامین منابع مالی از طریق شرکت عمران پردیس و با اخذ مجوزهای لازم توسط وزارت نیرو احداث شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.