به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از صبح امروز(شنبه) با شور و وصف خاصی در حال برگزاریست که مهاجران افغانستانی، پاکستانی و عراقی به صورت گسترده در این مراسم شرکت کردند و دوشادوش سایر آحاد جامعه یاد امام حسین(ع) را زنده نگه داشتند.

این اقشار با برپایی دستجات عزاداری اطراف حرم عبدالعظیم(ع) و به اهتزار در آوردن پرچم‌های یا حسین، یا ابوالفضل العباس و پرچم کشورشان شور بی وصفی را از خود بجای گذاشتند. 

یکی از مهاجرین افغانی در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که همه ساله با جمعی از خانواده خود به حرم عبدالعظیم(ع) آمده و ضمن زیارت این حرم در مراسم اربعین حسینی شرکت دارند. 

وی عشق و ارادت جمعیت مهاجر افغانستانی به سرور و سالار شهیدان جهان را بی وصف دانست و گفت که کربلای دوم را می‌توان در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) دید که عاشقان حسینی در آن حضور میلیونی دارند.

یکی بانوی عراقی نیز حضور در مراسم اربعین را ارزشمند توصیف کرد که این توفیق را دارند که چند سالی مراسم اربعین را در ایران برگزار می کند.

هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.