سیدعلیرضا فاطمیان پور روز شنبه در حاشیه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این حماسه حسینی برنام‌های مردمی است که امسال برای هفتمین سال برگزار می‌شود.

وی گفت: تعدادی عاشق به جهت اینکه از زیارت اربعین حسینی در کربلا جا مانده‌اند، از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کرده‌اند.

فاطمیان پور افزود: دلیل انتخاب این مسیر این بود که از امام هادی(ع) روایت داریم که کسی که مزار حضرت عبدالعظیم(ع) در ری را زیارت کند، مرقد مطهر امام حسین(ع) در کربلا را زیارت کرده است.

وی بیان کرد: امسال پنجمین سالی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی مشارکت دارد و به عنوان نماینده شهرداری در هماهنگی با سایر نهادها، عهده‌دار مدیریت مسائل فرهنگی این راهپیمایی است و مسیر را برای استفاده مردم آماده می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: این حرکت در حال حاضر تبدیل به یک حرکت جهانی شده است و ما وظیفه داریم تا امور را برای مردم تسهیل کنیم و فضای عزاداری و تعظیم شعائر مذهبی را در روز اربعین حسینی ادامه دهیم و هر سال با کیفیت بهتری راهپیمایی جاماندگان را برگزار کنیم.

وی درباره استقبال شهروندان از این راهپیمایی گفت: در این پنج سالی که من در این پیاده‌روی حضور دارم، استقبال مردم هر سال بیشتر از سال گذشته است و این افزایش جمعیت مشهود است.

فاطمیان پور اظهارداشت: سال گذشته حضور مردم در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی رشد چشمگیری داشت و حدود ۲.۵ میلیون نفر تخمین زده شد و امسال با توجه به اینکه هنوز در ابتدای مسیر پیاده‌روی هستیم، حضور مردم بیشتر از سال گذشته است.

هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.