محمدرضا بختیاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصفیه‌خانه فاضلاب در زمینی به مساحت نزدیک به ۴۵ هکتار در جنوب غرب تهران منطقه «فیروزبهرام»  در چهار مدول در حال احداث است.

وی ادامه داد: ساخت این تصفیه‌خانه با ۱۲۵ میلیون یورو  اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی از آذرماه سال ۹۵ آغاز شده است در صورتی که به بهره برداری برسد، دو میلیون و ۴۴۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: سیستم واحدهای این تصفیه‌خانه شامل تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر همراه با تاسیسات فرآوری لجن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قدس ابراز داشت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر شبانه روز با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در حال اجراست.

بختیاری اضافه کرد: این تصفیه‌خانه۵۰۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته وی، هم اکنون پیشرفت این طرح بیش از ۳۳ درصد است.

شهرستان قدس که در بزرگراه فتح (کیلومتر۲۰) غرب تهران واقع شده و تا قبل از تاسیس شهرداری در سال ۱۳۶۸ با نام قلعه حسن خان شناخته می‌شد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ملارد ۷۵ درصد پیشرفت یافته است گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب ببر شبانه روز با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان به روش مالی (BOT) در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: این تصفیه‌خانه۲۳۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ملارد در غرب استان تهران واقع شده است و شامل بخش‌هایی از جمله مرکزی، صفادشت، مارلیک و سرآسیاب است.

وی افزود: همچنین تونل فاضلاب‌رو غرب تهران به طول ۹ هزار و ۶۲۰ متر برای انتقال فاضلاب از دو محل وام بانک توسعه اسلامی و منابع عمرانی به میزان ۱۲ میلیون یورو و ۴۸ میلیارد تومان به روش مالی (BOT) در حال اجراست.

قراردادهای بی او تی(BOT) به قراردادهای ساخت، بهره برداری، انتقال و واگذاری گفته می‌شود.

تهرام/۸۱۳۸//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.