به گزارش ایرنا اعتراض مردم این منطقه از هفته گذشته، زمانی که زمان قطع آب بیشتر شد، افزایش یافت و گفتند با توجه به گرمای مردادماه مشکلات قطع یا افت فشار آب آنان حل نشده است.

به دنبال پیگیری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مسئولان شرکت آب و فاضلاب (آبفا) وعده هایی دادند تا با حفاری چاه های جدید و وارد کردن آنها به مدار آبرسانی طی ۱۰ روز مشکل آب مردم این بخش حل شود.

مسئولان آبفا گفته بودند اقدام برای حفر یک چاه و نیز اجاره یک چاه کشاورزی دیگر برای وارد مدار کردن آنها عملیاتی شده اما مردم می‌گویند هنوز مشکلاتشان حل نشده است.

توضیح آبفا درباره اقداماتی که وعده داده بود

معاون شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک های غرب استان تهران در گفت و گو با ایرنا در این زمینه گفت: اقدامات حفاری ۲ چاه در منطقه فردوسیه صورت گرفته است که تا چند روز آینده یکی از این چاه ها وارد مدار خواهد شد و دیگری نیز در حال انجام است.

علیرضا گنجی‌خیبری اضافه کرد: یکی از این چاه ها در یکی از محله های فردوسیه قرار دارد و شهرداری زمین را در اختیار شرکت آب و فاضلاب برای حفاری چاه قرار داده است این در حالی است که مردم اجازه حفاری نمی‌دهند، از این رو مجوزهای لازم را از دادستانی دریافت کرده‌ایم که به‌زودی حفاری چاه را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که این ۲ چاه وارد مدار آبرسانی شوند نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف آب هستیم.

معاون شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک های غرب استان تهران تاکید کرد: برای اینکه مخازن آب برای تامین مصرف مردم در این منطقه آبگیری شود روزانه به مدت چند ساعت قطعی و افت فشار آب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آب شرب جنوب غرب استان تهران از منابع زیرزمینی تامین می‌شود از این رو چاره ای جز مدیریت برداشت از سفره های زیرزمینی نداریم.

گنجی‌خیبری به اشاره به چاهی که قرار بود از یکی از کشاورزان منطقه فردوسیه اجاره شود گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و نصب دستگاه‌ها متوجه شدیم این چاه از مدار آبرسانی خارج شده است از این رو امکان برداشت آب از آن وجود نداشت.

فرماندار: مشکل حل می‌شود

فرماندار شهریار نیز در این زمینه گفت:‌ طی ۲ روز آینده مشکل آب فردوسیه حل می‌شود.

نورالله طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از زمانی که مردم این منطقه با مشکل افت یا قطعی آب روبه‌رو شدند جلسه های مختلفی با دستگاه های مربوطه برگزار و تصمیم بر حفاری ۲ چاه گرفته شد.

وی افزود: تاکنون تقسیم‌بندی‌های قطعی آب با برنامه‌ای تنظیم شده در محله های فردوسیه صورت گرفته است تا بتوانیم در مصرف آب مدیریت لازم را انجام دهیم.

طاهری تاکید کرد: با وجود هوای گرم و مشکلات ناشی از کمبود آب، شاهد همکاری مردم در این منطقه هستیم که امیدواریم به سرعت بتوانیم با وارد مدار کردن این ۲ چاه نیاز اهالی را برطرف کنیم.

فرماندار شهریار خاطرنشان کرد: اینکه در طول روز از ساعت ۱۷ عصر آب این منطقه تا صبح روز آینده قطع شود صحت ندارد بلکه قطعی ها در هر محله به صورت چند ساعته است.

برخی اهالی فردوسیه در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرده اند که آب برخی مناطق از ساعت ۲۲ تا صبح قطع است؛ همچنین برخی مناطق از جمله شهرک شهرداری این منطقه هستند که آب آنها از ساعت ۱۷ قطع می شود؛ موضوعی که شرکت آبفا و فرمانداری آن را تایید نمی‌کنند.

تهرام/۸۱۳۸/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.