مجتبی شیرقاضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعیین نرخ نان به همراه افزودنی‌ها توسط نانوایی‌ها باعث التهاب بازار می‌شود یا خیر، افزود: بیشتر افراد نان یک رو کنجد را درخواست و عده کمی نان بزرگتر و با افزودنی را طلب می‌کنند از طرفی نیز ما به دنبال این موضوع نیستیم که اضافه افزودنی‌ها بر روی نان به یک عرف تبدیل شود به همین دلیل این نوع نان‌ها جز مولفه‌های توافقی است.

وی ادامه داد: اولویت با عرضه نان با کیفیت و ساده است،  افرادی که تمایل دارند نان بزرگتر یا نانی با افزودنی‌هایی نظیر کنجد و سبزی‌های معطر به دو طرف نان اضافه شود نرخ آن براساس توافق بین متقاضی و نانوا تعیین می‌شود.

شیرقاضی با بیان اینکه قیمت و وزن چانه باید با استاندارد در نظر گرفته تطابق داشته باشد، خاطرنشان کرد: در طرح نظارت بر قیمت و کیفیت نان، نیروهای تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف از نانوایی‌های سطح شهر بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه شکایت خود را در زمینه نرخ و کیفیت نان از طریق شماره تلفن ۱۲۴ با ما در میان بگذارند تا با خاطیان برخورد شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران گفت: نرخ جدید نان یارانه‌ای و آزادپز از سوی استانداری تهران به فرمانداران شهرستان‌های این استان ابلاغ شده است و آنها می‌توانند تعرفه نان را با نرخ پیشنهادی و یا کمتر از نرخ مصوب به اتحادیه‌های نانوایی ابلاغ کنند.

 شیر قاضی با بیان اینکه نرخ نان در دو بخش آزادپز و یارانه‌ای ۱۰ مهرماه جاری (چهارشنبه هفته گذشته) به صورت رسمی به اتحادیه‌های نانوایی شهر تهران ابلاغ شده است، تصریح کرد: نرخ مصوب نان با یارانه دولتی و آزادپز در حوزه شهرستان شمیرانات و ری همچون نرخ نان در شهر تهران است چراکه این دو شهرستان جزو مناطق ۲۲ گانه تهران تلقی می‌شود.      

نرخ نان یارانه‌ای در شهرستان‌ها

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه نرخ پیشنهادی نان از سوی استاندار به فرمانداران برای شهرستان‌ها به شرح زیر است،  گفت: نرخ نان بربری در بخش یارانه پز با آرد ۸۳۰ تومان و چانه ۵۵۰ گرمی هزار تومان،  نرخ نان سنگک با آرد ۸۱۵ تومان،  چانه ۵۶۰ گرمی و وزن نان گرمی ۴۰۰ گرم  با یکهزار و ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

شیرقاضی افزود: نان تافتون با آرد ۸۲۰ تومان و چانه ۲۳۰ گرمی با نرخ ۵۰۰ تومان و نان لواش با آرد ۸۲۰ تومان و چانه ۱۵۰ گرمی با نرخ  ۳۰۰ تومان باید به فروش برسد.

نرخ نان آزادپز در شهرستان‌ها

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران گفت: نرخ نان بربری با آرد یکهزار و ۲۳۰ تومان، چانه ۵۸۰ گرمی،  یکهزار و ۳۰۰ تومان و نان سنگک با آرد یکهزارو ۱۷۰ تومان، چانه ۶۵۰ گرمی باید هزار تومان به فروش برسد.

شیرقاضی افزود: نان تافتون با آرد یکهزار و  ۲۰۰، چانه ۲۸۰ گرمی ۸۰۰ تومان و نان لواش با آرد یکهزار و  ۲۰۰ چانه ۱۷۰ گرمی ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

     

نرخ نان یارانه پز در تهران 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران گفت: نان بربری با آرد کیلویی ۸۳۰ تومان،  چانه ۵۱۰ گرمی به قیمت هزار تومان و نان سنگک با آرد ۸۱۵ تومان، چانه ۵۶۰ گرمی،  یکهزارو ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.                          

وی ادامه داد: نان تافتون با آرد ۸۲۰ تومان چانه ۲۳۰ گرمی با نرخ ۵۵۰ تومان و نان لواش با آرد ۸۲۰ تومان، چانه ۱۴۰ گرمی با نرخ ۳۰۰ تومان باید از سوی نانوایی‌های یارانه‌پز به فروش برسد.

نرخ نان با تعرفه آزاد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران گفت: نرخ نان بربری با آرد یکهزار و ۲۳۰ تومان، چانه ۵۸۰ گرمی به قیمت هزارو ۵۰۰ تومان و نان سنگک با آرد یکهزارو ۱۷۰ تومان، چانه ۶۵۰ گرمی هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

شیرقاضی افزود: نان تافتون با آرد یکهزارو ۲۰۰ تومان، چانه ۲۸۰ گرمی به قیمت ۸۵۰ تومان و نان لواش با آرد یکهزارو ۲۰۰ تومان، چانه ۱۷۰ گرمی ۴۵۰ تومان از سوی نانوایی‌های آزادپز باید به فروش برسد.  

تهرام/۳۰۳۶//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.