به گزارش ایرنا احمد مسجد جامعی روز دوشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان مرحومه حدیدچی دباغ گفت: مشارکت مردم در اداره و نگهداری شهر جزء حقوق شهروندی است چرا که مشارکت فقط حضور در انتخابات نیست و در ساخت و حفظ شهر نیز معنا می شود.

وی با بیان اینکه حفظ و مراقبت از باغ ها به عنوان یکی از نقاط سبز پایتخت همواره با کمک مردم انجام شده است اظهار داشت: شرایطی فراهم کنیم که خود شهروندان بتوانند برنامه‌های خود را حفظ کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایتخت ایران بزرگترین باغ چنار جهان را دارد افزود: زمانی باغ های پایتخت با شبکه قنات ها به هم وصل بود اما وقتی مجوز ساخت و سازهای عمقی در شهر می‌دهیم شبکه آبیاری این باغ ها را از بین می‌بریم در حالی که درختان نمی توانند رشد کنند.

 وی خاطرنشان کرد: با توسعه فضاهای شهری باید به فکر توسعه فضاهای سبز هم بود و شعار "هر خانه یک درخت" نیز با همین محور در پایتخت مطرح شد.

مسجد جامعی ادامه داد شهرداری باید در حفظ فضای سبز و باغات به شهروندان کمک کند تا صاحبان این باغ ها احساس نکنند که کاش باغشان زمین بایر بود.

بوستان مرحومه مرضیه حدیدچی به عنوان پنجمین بوستان ویژه بانوان پایتخت در ۳۵ هکتار در دل بوستان لویزان و با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان احداث شده است.

تهرام/۳۰۰۱//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.