حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، اظهار داشت: طبق برخی گزارش‌ها سیب را در میادین تره بار از کشاورزان بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان می خرند در حالی که هزینه تولید آن بیشتر از این قیمت است؛ دولت و تعاونی های کشاورزی باید برای صادرات سیب برنامه جدی داشته باشند.

خطیب جمعه دماوند نیز در ادامه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، بیان داشت: امنیت پایدار ایران، مرهون قدرت نظامی و نیروهای مصلح کارآمد دولت مقاومت و مشارکت سیاسی مردم است؛ علم و پیشرفت علمی، اقتصاد قوی و مستقل پشتیبان امنیت کشور است که غفلت از تقویت بنیه دفاعی کشور، باعث طمع بیگانگان و تحمیل جنگ و توطئه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تلاش برای قطع وابستگی کشور به دیگران و کوشش برای انتقال نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از بزرگترین عبادت ها است، تصریح کرد: امروز نقطه ضعف ما در خام فروشی است؛ عزم و اراده برای جلوگیری از خام فروشی بین برخی تصمیم گیرندگان وجود ندارد.

امام جمعه دماوند فروختن مواد معدنی و محصولات کشاورزی و نفتی بدون فرآوری و بدون ارزش افزوده را بلای اقتصاد کشور دانست و افزود: صادرات به کشورهای همسایه ساده ترین راه تقویت تولیدکنندگان داخلی است و دولت و حاکمیت باید دست دلالان را از اقتصاد کشور قطع کند.

 فتاح دماوندی با تاکید براینکه مفسدین اقتصادی، پیاده نظام آمریکا و دشمنان ملت ایرانند، گفت: مردم ایران مخصوصا قشر ضعیف جامعه، سال‌های سختی را سپری می کنند اما بدانیم که فشارهای اقتصادی و تحریم ها، نفس های آخر دشمن مستکبر علیه ایران است و غرب بیش از این زوری ندارد.

وی گفت: جبهه عبری، عربی و غربی به معنای وحدت رویه آمریکا، اروپا، اسرائیل، عربستان و امارات نقشه جدیدی برای فتنه انگیزی در منطقه ما کشیده‌اند و دشمنان تشیع برای کمرنگ کردن اثر راهپیمایی اربعین فتنه جدیدی را در عراق کلید زدند.

این مقام مسئول ایجاد فتنه مذهبی و قومی و فریب جوانان را طرح مسموم دشمنان فتنه گر عراق و ایران دانست و افزود: مبارزه با فساد، بهبود خدمات‌رسانی و افزایش اشتغال از مطالبات عمومی عراقی است، اما موج‌سواری دشمنان، کینه‌توز و تبدیل به اعتراض به جنگ داخلی و تجزیه عراق هدف اصلی استعمارگران است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه ناآرام کردن تهران، بغداد و بیروت طرح پیشنهادی عربستان به دولت ترامپ بود، بیان داشت: بن سلمان ۱۰۰ میلیون دلار در مجموعه شبکه تلویزیونی ‌ام بی سی سرمایه گذاری کرد تا این پول صرف شبکه های شود که جامعه هدف آن لبنان عراق و ایران باشد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی افزود: امیدواریم با هوشیاری مردم و جوانان عراقی آرامش دوباره به این کشور اهل‌بیت بازگردد؛ اما در یمن عملیات نصر من الله موازنه قدرت را در عرصه نبرد زمینی ایجاد کرد؛ برتری‌های نظامی یمنی‌ها زمینه گفت‌وگوهای سیاسی را فراهم کرده است، چون با موضعی ضعیف نمی‌توان پیشرفت سیاسی داشت.

تهرام/۷۲۴۶//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.