به گزارش خبرنگار ایرنا سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در حاشیه حضور در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران همزمان با روز اول مهر و بازگشایی مدارس گفت: از امروز امکان جدید هلی‌شات به توان پلیس راهور تهران بزرگ(راهنمایی و رانندگی) اضافه شده است تا به وسیله آن ترافیک به ویژه در بزرگراه‌ها و معابر بزرگ بدون اعزام نیرو و خودرو رصد و کنترل شود.

وی تاکید کرد:‌ پلیس در تمامی نقاط با یگان‌های مختلف حضور دارد و همکاران در حال تلاش هستند تا مشکل ترافیکی خاصی ایجاد نشود.
رحیمی اظهارداشت: با توجه به اینکه برآورد می‌شود بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش ترافیک با بازگشایی مدارس داشته باشیم پلیس تمام توان و امکانات خود را برای کنترل ترافیک گذاشته است تا بتوانیم وضعیت مطلوبی را برقرار کنیم.

فرمانده پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: از صبح امروز تاکنون وضعیت بسیار مطلوبی را در سطح شهر از نظر ترافیک داریم و در کلانتری‌ها نیز یگان امداد و بخش های دیگر پلیس به کمک پلیس راهور آمده‌اند.

وی درباره سرویس مدارس نیز توضیح داد:‌ ما به مدیران مدارس اعلام کردیم فردی را به عنوان راننده سرویس مدارس انتخاب کنند که صلاحیت لازم را داشته باشد همچنین از ایمنی خودرو مطمئن باشند.

رحیمی گفت: آموزش هایی که باید رانندگان سرویس مدارس فراگیرند تا پایان مهرماه با هماهنگی تاکسیرانی ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اظهارنظر شهردار تهران درباره احتمال افزایش ۳۰ درصدی ترافیک با بازگشایی مدارس گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم ترافیک شهری با توجه به شروع فعالیت چهار هزار مدرسه در پایتخت افزایش خواهد یافت و این امر طبیعی است.

رحیمی افزود: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز به مدرسه رفتند، ضمن اینکه کادر آموزشی و دانشگاهیان را نیز باید به این آمار اضافه کنیم.

فرمانده پلیس پایتخت تصریح کرد: آنچه که از صبح امروز به من گزارش داده شده است نشان می دهد تغییر محسوسی در ترافیک در مقایسه با پارسال نداشته ایم.

تهرام/۳۲۲۵/۱۱۰۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.