حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه دماوند ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و ایثارگری‌های رزمندگان اظهارداشت: بزرگترین فایده جنگ هشت ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و ترویج این روحیه در نسل جوان و سطح جامعه بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور جوانان ما در صحنه دفاع مقدس ماندگار شد، تصریح کرد: ضعف هر کشوری از عوامل تحریک دشمن برای حمله است که خوشبختانه کشور ما در موضع قدرت قرار دارد.

امام جمعه دماوند گفت: جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی در همه بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی از شروط توسعه است که باید تقویت شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته با دوست و دشمن اتمام حجت کردند که اگر دشمن بفهمد از راه فشار حداکثری بر ایران، ما را مجبور به پذیرش شروط خود می‌کند، این کار را خواهد کرد.

فتاح با بیان اینکه معظم‌له تعامل با جهان را به شرط توازن منافع و زیردست قرار نگرفتن منافع دیگر کشورها را خوب بیان کرد و گفت: خوشبینی کودکانه برخی از گروه‌های سیاسی در مذاکره ایران و آمریکا ضرب‌المثل خواهد شد چرا که دشمن سعی دارد تا از راه فشار حداکثری ما را تسلیم کند.

وی گفت: پیام پهبادهای یمنی به دنیا این بود که عربستان محیط خوبی برای سرمایه گذاری اقتصادی نیست و هر لحظه ممکن است، مراکز اقتصادی و نظامی عربستان و امارات با آتش قهر یمنی‌ها به خاکستر تبدیل شود.

امام جمعه دماوند بیان داشت: امروز دود آتش‌بازی بین یمن و عربستان به چشم آمریکا هم رفته و این حاصل چاه کندن برای دیگران است.

وی در ادامه خطاب به مفتیان وهابی در عربستان نیز گفت: ای علمای وهابی کار شما به جایی رسیده که یک رئیس جمهور مسیحی قرآن بخواند و شما را به برادری و اخوت و عدم کشتن مسلمانان نصیحت کند.

فتاح همچنین خطاب به کسانی که در فضای رسانه‌ای جهان ایران را عامل حملات به مراکز نفتی عربستان معرفی می‌کنند، افزود: تاریخ جمهوری اسلامی نشان داده که ایران هیچ‌گاه آغاز کننده جنگ نبوده و ما نیازی به حمله به عربستان نداریم.

وی با اشاره به اینکه ایران امتحان خود را در دفاع مقدس پس داده است، افزود: چند نفر بزدل و ترسوی داخلی که قلم به دست هم هستند، خود را نماینده دولت شیردل ایرانی ندانند؛ ایران بیشه شیران و سرزمین مومنان بلند قامت است.

تهرام/۷۲۴۶/۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.