علی شهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پروژه‌های آموزشی با بیش از ۷۲ هزار مترمربع مساحت در اول مهر تحویل ادارات آموزش و پرورش استان تهران خواهد شد.

وی گفت: با تحویل پروژه‌های جدید و نوساز در مناطقی که بیشترین نیاز به مدارس وجود دارد، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مناسب، ایمن و استاندارد به تحصیل خواهند پرداخت.

شهری افزود: تمام تمهیدات لازم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران برای بازگشایی مدارس پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های آموزشی در حال ساخت در استان تهران اظهارداشت: ۱۶۸ پروژه آموزشی با یکهزار و ۷۶۹ باب کلاس درس و ۲۵۶ هزار و ۸۱۳ مترمربع مساحت در دست اجرا است و حتی در شرایط اقتصادی موجود نیز وقفه‌ای در ساخت فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان ایجاد نخواهد شد و کار با قدرت در حال پیشرفت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز گفت: خیرین همواره در کنار دولت و نوسازی مدارس بوده و هستند که این موضوع در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بیشتر نمایان شد و خیرین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات داشتند که نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

شهری افزود: اکنون ۱۱ پروژه آموزشی با یکصد و ۱۲ باب کلاس درس و ۱۳ هزار و ۴۹۲ مترمربع مساحت توسط خیرین مدرسه ساز در مجموعه استان تهران در حال احداث است.

وی، تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس در سطح کشور را ۲۴نفر عنوان کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس استان تهران نسبت به میانگین کشوری بالا است با ورود فضاهای آموزشی جدید و یا فضاهایی که تخریب و بازسازی و مقاوم سازی شده‌اند، امکان کاهش تراکم دانش‌آموزی وجود دارد.  

مدارس سبز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره راه‌اندازی مدارس سبز گفت: برای اجرای این طرح سه مدرسه در سطح استان به شکل پایلوت مد نظر قرار گرفته و اصلاحاتی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و بالابردن کیفیت و تمرکز آموزشی دانش‌آموزان انجام شده است.

وی افزود: یک مدرسه در منطقه پنج تهران از ابتدا با رویکرد توجه به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی و با استفاده از تأسیسات روز در دست احداث است.

شهری بیان کرد: یک مدرسه نیز در شهرستان‌های استان تهران با تبدیل برخی تأسیسات برای استفاده مطلوب از انرژی مانند استفاده از لامپ‌های کم مصرف، سیم‌کشی برق و تعبیه کلید پریزهای مناسب، استفاده از پنجره‌های دو جداره و دیگ‌های چگالشی برای کاهش مصرف انرژی در موتورخانه مدرسه و بسیاری موارد دیگر در دست احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: همچنین طرح مدارس سبز در مدرسه‌ای در منطقه ۲۲ که دارای تأسیسات و موتورخانه قدیمی بود، با اصلاح‌هایی و رویکرد توجه به مصرف انرژی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و هفتاد و پنج هزار و ۹۴۰ دانش آموز در ۸هزار و ۳۱۵ مدرسه در سطح استان تهران تحصیل می‌کنند.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.