شهردار لواسان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موکب مذکور در سال‌های گذشته در صحن عقیلهٔ بنی هاشم واقع شده بود و نزدیک‌ترین موکب ایرانی ها به حرم مطهر اباعبدالله به شمار می آمد، امسال نیز در تلاش هستیم با فاصله کمی از محل قبلی موکب را مستقر کنیم زیرا ساخت و سازهایی انجام شده که امکان استقرار دقیقاً در محل قبلی وجود ندارد.

به گفته علی حیدری موکب حضرت علی اکبر (ع) سال گذشته در هر وعده ۷ هزار غذا پخت می کرد و  پیش بینی می شود امسال نیز با همین مقدار از زائران پذیرائی کنند.

شهردار لواسان گفت: جلسات ستاد هماهنگی اربعین مرتباً در حال برگزاری است و مسئولان موکب کربلا نیز مشخص شده اند و در تلاش هستن تا اول صفر ماشین ها را از مرز عبور دهند تا با ازدحام جمعیت دچار مشکل نشوند.

این مقام مسئول بیان داشت: سال گذشته ۲۰۰ داوطلب از پرسنل شهرداری و شهروندان لواسان در موکب مذکور به زائران اباعبدالله خدمت کردند.

حیدریان اذعان داشت: با توجه به اینکه سال گذشته سپاه پاسداران برای اسکان موقت زائران در کنار موکب حضرت علی اکبر (ع) برای ۱۵ هزار نفر جانمایی کرده بود، اگر امسال نیز این اقدام صورت بگیرد امکان اسکان مسافران نیز فراهم خواهد بود.

به گفتهٔ وی تمام هزینه های موکب حضرت علی اکبر (ع) شهرداری لواسان توسط خیران تأمین می شود.

به گزارش ایرنا، موکب به ایستگاه‌های خدمات‌رسانی زائران در اماکن مقدس مذهبی گفته می شود.

شهر لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.