به گزارش ایرنا، «مرتضی الویری» روز یکشنبه در یکصد و شصتمین جلسه شورا،   با بیان عملکرد دو ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورا اظهار داشت:  در این مدت این کمیسیون ۱۳۸ جلسه برگزار کرد که اغلب جلسات ۵ نفره تشکیل شد.
وی با بیان اینکه چند اقدام کلیدی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کلید خورد، گفت: زمانی که شورای شهر پنجم آغاز به کار کرد صحبت از استخدام ۱۳  هزار نیرو در شهرداری بود و زمانی که وارد شهرداری شدیم، تعداد زیادی کارمند جدید که بسیاری از آنها براساس ضوابط انتخاب نشده بودند، جذب شهرداری شدند.
وی گفت: در شورای پنجم تصویب کردیم سالیانه ۶ درصد از نیروهای انسانی را کاهش دهیم و افرادی جذب شهرداری شوند که در رده های بالای تخصصی باشند.  
الویری ادامه داد: در حال حاضر  ۶۸ هزار و ۱۲۷ نیرویی که در شهرداری مشغول به کار بودند، به ۶۴ هزار و ۹۱۲ نفر کاهش یافتند.
وی ادامه داد: یعنی ۳ هزار و ۲۱۵ نفر کم شده اند و نیروی انسانی شاغل در شهرداری روندی کاهشی است که می توان گفت کاهش این تعداد نیرو در ۵ دوره گذشته سابقه نداشته است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، اصلاح ساختار در شهرداری را یکی دیگر از موضوعاتی شورای شهر دانست.
وی ادامه داد: مهمترین دستور کار این کمیسیون، برنامه ۵ ساله سوم و بودجه سالیانه بود.
الویری افزود: بسیاری از طرح ها و لوایح، بخش بودجه ای دارد و شاید کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیونی است که با ترافیک سنگین طرح ها و لوایح روبرو است.
الویری ایجاد سامانه شفافیت را از دستاوردهای این کمیسیون برشمرد و گفت: تاریکخانه های موجود در شهرداری زمینه مناسب برای فساد را فراهم کرده بود و شفافیت یک ابزار مقابله با فساد محسوب می شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ثبت معاملات بالای ۲۵۰ میلیون، جزئیات صدور پروانه های شهرسازی، انتشار تغییر کاربری های مجاز، پروانه ساخت هایی که تاکنون در حوزه برج باغ ها صادر شده، اطلاعات سازمانی مدیران و سفرهای خارجی را از دستاوردهای دیگر سامانه شفافیت عنوان کرد.  
به گزارش ایرنا محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در این جلسه از روسای کمیسیون های شورای شهر خواست تا خلاصه ای از عملکرد کمیسیون خود را در این جلسه عنوان کنند.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.