به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی‌اکبری در این‌باره افزود: تملک بخش‌هایی از این دو منطقه در سال‌های گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه امنیت اجتماعی شده که اعتراض مردم را به دنبال داشت و طرح‌های پیشنهادی بعدی نیز به دلیل لحاظ نکردن مشارکت مردمی به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، طراحی ایجاد یک محله مسکونی با مؤلفه‌های ایرانی اسلامی با تمرکز بر زمین‌های تملکی انجام شده است، اظهارداشت: تهیه طرح از حدود یک ماه پیش آغاز و قرار داد آن با مجموعه‌های وابسته به دانشگاه هنر منعقد شده که تا پنج ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: بعد از تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج، سازمان نوسازی تعدادی پروژه پایلوت را در نفرآباد آغاز می‌کند، که برخی از آنها، پروژه‌های مسکن الگو هستند و برخی نیز در جهت بهسازی محیط عمومی و تامین خدمات پشتیبان محله مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: در تهیه این طرح جابجایی جمعیتی نخواهیم داشت و به شرط ادامه زندگی ساکنان فعلی، طرح به سرانجام خواهد رسید.

علی اکبری یادآور شد: طرح به صورت مشارکتی و از پایین به بالا خواهد بود و مردم محله در فرآیند برنامه‌ریزی حضور خواهند داشت.

«نفرآباد» پهنه وسیعی از یک محله قدیمی چند صد ساله شهرری از شمال به میدان شهر ری، از جنوب به بلوار سلمان فارسی، از غرب به حرم عبدالعظیم(ع) و از شرق به محله سه دختران متصل است و بومیان قدیمی این نواحی از نفرداران (شترداران) شاهان صفوی و قاجار بوده اند.

۹۳۵۳/۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.