به گزارش ایرنا، جعفر میرزاملکی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک ها و اشتغال و رونق تولید شهرستان که با حضور اعضای کارگروه در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، در خصوص ثبت اشتغال دستگاهای اجرایی در سامانه رصد اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه ای شهرستان ۳۴۰ نفر اشتغال، اداره بهزیستی ۱۹ نفر، کمیته امداد ۱۱ نفر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۸۳ نفر، جهاد کشاورزی ۱۷۹ نفر، اداره تعاون ۴۴ نفر، اداره ورزش و جوانان ۵ نفراشتغال، صندوق کارآفرینی امید یک نفر، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۵ نفر و اداره صنعت و معدن نیز یک نفر را ثبت نموده است.

میرزاملکی همچنین گفت: سامانه کارا یکی از طرح های اشتغالزایی است که در سال ۹۶ مصوب و در سال ۹۷ اجرایی شده ولی امسال تمدید نشده و تسهیلات این سامانه از طریق بند الف تبصره ۱۸ (اشتغال فراگیر) پرداخت می شود.

وی کل طرح های پرداخت شده در سامانه کارا را ۱۰۱ طرح با اعتباری بالغ بر۱۵۷ میلیارد و۹۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال دانست و گفت: این تعداد طرح در سال ۹۷ توسط بانک های عامل همچون بانک توسعه تعاون ۳ طرح، بانک کشاورزی ۷۷ طرح، پست بانک ۸ طرح و صندوق کارآفرینی امید ۱۳ طرح پرداخت شده است.

رئیس اداره تعامل، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال جاری در حوزه مشاغل خانگی هنوز هیچ اعتباری تخصیص نیافته است، خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی در سال ۹۷ برای ۱۳۰ طرح مجوز صادر شد که ۳۲ طرح مربوط به میراث فرهنگی، ۳ طرح مربوط به اداره جهادکشاورزی، ۹۴ طرح از اداره صنعت و معدن ویک طرح نیز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طبق قانون شهرداری ها نیز برای توسعه و تقویت مشاغل خانگی موظف هستند به تناسب نوع و تعداد مشاغل خانگی، نمایشگاه ها و یا بازار موقتی را برای ارائه تولیدات خانگی و صنایع دستی ایجاد کنند که این مهم نیازمند همکاری بیشتری است.همچنین خرمی، معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه اولویت این نهاد در حوزه اشتغالزایی، تقویت بخش گلخانه ای است، اظهار داشت: در سال گذشته تنها ۴.۳ هکتار به سطح گلخانه های شهرستان اضافه شد ولی در سال جاری با کاهش بروکراسی اداری، توانستیم طی یک ماه اخیر ۷.۵ هکتار کشت گلخانه ای در سطح شهرستان شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طی یک ماه گذشته ۲.۲ هکتار گلخانه در سطح شهرستان ایجاد شده و ۲.۵ هکتار نیز پروانه صادر شده و درشرف معرفی به بانک کشاورزی است که قطعا این دونیم هکتار به نتیجه خواهد رسید و با اضافه شدن به ۲.۲هکتار، عملکرد این نهاد نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه سال گذشته دماوند در حوزه کشت گلخانه ای رتبه ۱۴ را داشت و امسال این رتبه را به ۴ در سطح استان رسیده است، افزود: این نهاد در حوزه فعال سازی واحدهای غیر فعال و نیمه فعال نیز ۱۷ مورد فعال سازی واحدها را داشته که ۱۳ مورد در بخش تولید دام، طیور، شیلات و آبزیان بوده و ۴ مورد در حوزه تولیدات گیاهی است.

فاطمه فرزام، معاون اداری، مالی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در این جلسه گفت: تاکنون کارگروه رونق تولید شهرستان، ۱۷ بازدید از کارگاه ها، کارخانه ها و واحد های تولیدی نیمه فعال و غیرفعال را در دستور کار قرار داد که مشکل بخش عمده ای از این واحد ها مرتفع شده است.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات از عهده شهرستان خارج بوده و با در سطح استان و یا کشوری مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد که در این راستا مکاتبات لازم صورت خواهد گرفت.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.