مسلم حاجی مزدرانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل شرکت توزیع برق شهرستان ورامین با بررسی وضعیت مصرف برق در مناطق مختلف شهرستان، موفق به شناسایی و کشف یک مزرعه استخراج پول مجازی (بیت کوین) شدند.
وی اظهار داشت: این مزرعه در ابتدای مسیر شهر جوادآباد فعالیت می کرد و روزانه ۹۰۰ آمپر جریان برق به اندازه مصرف ۳۰ منزل مسکونی، برق مصرف می کرد.
وی گفت: برق این مرکز، پس از کشف دستگاه های ماینر قطع شده و برای متصدی آن پرونده تخلف تشکیل شده است.
حاجی مزدرانی افزود: تیرماه امسال نیز ۱۴ مزرعه بیت کوین در شهرستان ورامین کشف شده بود.
وی افزود : بزرگترین این مزارع که در سطح استان تهران کشف شده، مربوط به یک مرکز فعال در شهرک صنعتی سالاریه است که در آن بیش از یک هزار و ۱۳۴ دستگاه ماینرکشف گردید.
رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین تصریح کرد: این مرکز روزانه ۸۰۰ کیلووات برق با تعرفه صنعتی مصرف می کرد که در مقایسه، این میزان با مصرف برق روزانه یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برابری می کرد.
وی گفت: برق این مرکز، پس از کشف دستگاه های ماینر قطع شده و برای متصدی آن جریمه ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال صادر شد.
پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.