به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، «سید نواب حسینی‌منش» گفت: خودرو پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد.
وی تصریح کرد: این خودرو پرتیراژ رتبه‌ نخست را در مردودی از انحراف فرمان به خود اختصاص داده که نشان‌دهنده‌ جلوبندی ضعیف آن است.
حسینی منش با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز شهر تهران مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: ۲۷.۷ درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران، خودرو پراید است.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: ۹ درصد از خودروهای پراید مراجعه‌کننده بیش از یک ایراد داشته‌اند که بر اساس آمار پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل ۸۴ به بالا از تست آلایندگی ۱۷ درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل ۸۴ به پایین ۴۸ درصد است.
به گفته حسینی‌منش، مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخ‌ها ۱۰.۵ درصد، در تست ترمز ۶ درصد و در تست کمک‌فنر ۵.۷ درصد است.
وی به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه که از سال ۹۹ شماره‌گذاری خودرو سواری پراید متوقف می‌شود اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی پلیس راهور، ۳۴ درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بوده‌اند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچک‌ترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج می‌شود.
حسینی‌منش در خصوص تاریخچه این خودرو نیز توضیح داد: اولین پراید در سال ۱۹۸۸ در شرکت فورد آمریکا تولید شد که پس از یک سال به دلیل غیراستاندارد بودن، خط تولید آن به کره فروخته شد؛ آن‌ها نیز ۲ سال پس از تولید باز هم به دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو، خط تولیدش را به ایران فروختند اما این خودرو برغم تمام اظهارات کارشناسی در غیراستاندارد بودنش بیش از ۳۰ سال است که در ایران تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۶ مرکز ثابت و ۸ واحد سیار معاینه فنی در تهران فعال است.

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.