به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد اسماعیلی راد روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان ری اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سبب توسعه و رشد حوزه های مختلف می شود.
وی تصریح کرد: امروزه عدم توانایی استفاده از ابزار نوشتاری، فرد را از غافله پیشرفت بشری دور می کند.
 سرپرست فرماندار ویژه شهرستان ری عنوان کرد: فناوری های نوین به شکل پیشرفته بوده که دسترسی به کتاب را آسان کرده و افراد با کمترین هزینه به کتاب‌های اینترنتی و الکترونیکی دسترسی می یابند.
وی یادآور شد: متاسفانه تاکنون بستر و زمینه لازم برای استفاده عموم جامعه از کتاب‌های الکترونیکی و اینترنتی فراهم نشده است.
اسماعیلی راد افزود: کتابخانه های عمومی از نظر بنا فرسوده شدند و نیاز به بهسازی و مناسب سازی دارند.
وی تاکید کرد: امروز با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، تعداد کتابخانه های موجود پاسخگوی نیازهای متقاضیان نیست.
 سرپرست فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: آپارتمان نشینی، فضای کوچک خانه ها و اسکان در مناطق در مناطق محروم ضرورت ایجاد فضای امن و آرام و همچنین مناسب برای مطالعه کتاب را دو چندان کرده است.
وی ادامه داد: تمامی دستگاه ها در راستای نوسازی و بسازیم فضاهای قدیمی کتابخانه ها مکلف به اجرای اقدامات مورد نیاز در این حوزه هستند.
اسماعیلی راد به تخصیص نیم درصدی اعتبار به کتابخانه های شهرستان ری اشاره کرد و افزود: سهم نیم درصدی کتابخانه های شهرستان ری و تخصیص به موقع آن سبب انجام اقدامات به موقع در راستای بهبود، بهسازی و توسعه کتابخانه ها می شود.
وی به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ مطالعه از مهمترین راهکارهای پیشگیری از انحرافات و آسیب های اجتماعی به شمار می رود.
 سرپرست فرماندار ویژه شهرستان ری به حضور ۲۰۰ هزار اتباع بیگانه در سطح شهرستان ری اشاره کرد و یادآور شد: اتباع بیگانه سفیران فرهنگی و مبلغ زبان و فرهنگ ما به شمار می روند و باید به آنها هم خدمات فرهنگی ارائه شود.
به گزارش ایرنا، جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان ری با حضور علی نیکنام مدیر نهاد کتابخانه های استان تهران، سید حسن صفوی رئیس اداره ارشاد ری، علی اکبر قربانی رئیس کتابخانه های ری و جمعی از مسئولان فرهنگی در فرمانداری ری برگزار شد.

۱۹۷۰//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.