مسئولان شهرداری تهران در پاسخ به متولیان سینما اریکه می‌گویند مگر امکان دارد بدون حکم قضایی و چندین بار اخطار قبلی که روال معمول این اقدامات است و بدون حضور ماموران انتظامی و نماینده قضایی چنین تخریب‌هایی انجام شود؟

مجتمع تجاری - فرهنگی اریکه ایرانیان در منطقه ۲ پایتخت واقع شده است.

رئیس سینمای اریکه ایرانیان درباره علت تخریب بخش‌هایی از تابلوهای تبلیغاتی این مجموعه به خبرنگار ایرنا گفته بود: "ما هم نمی‌دانیم چرا شهرداری در حال انجام چنین کاری است. "
موسی عباسی هاشمی‌مقدم با اشاره به اینکه بخشی از دکور و فلکسی‌های سینما نیز از بین رفته است، ادامه داد: در جریان این اقدام که به صورت ناگهانی انجام شد چند نفر بر اثر تجمع مردم زخمی شدند و همچنین یک تابلو ۷۰ متری که تبلیغات فیلم‌ها و سیما را انجام می‌داد از بین رفته است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از این اعمال شهرداری به شما هشدار یا اخطاری داده بود و آیا این سینما تخلفی انجام داده است یا خیر؟ مدعی شد: ما نه اقدام به ساخت و ساز خاصی کرده بودیم و نه تخلفی انجام داده بودیم و حتی روزهای قبل نیز از سوی شهرداری هیچ تذکر شفاهی و نامه مکتوبی به ما داده نشده بود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تنها مساله‌ای که ما با شهرداری داریم بحث عوارض است که سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی نیز بر اساس قانون از پرداخت عوارض معاف هستند.



واکنش شهرداری تهران
برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی اقدامات انجام شده براساس حکم دادگاه و با حضور ضابط قضایی رخ داده است.
وی همچنین مصدوم شدن چند نفر را در حین عملیات تخریب تکذیب کرد.
ضرغامی با بیان اینکه چندین اخطار کتبی و شفاهی برای مسئولان این مجموعه از طرف شهرداری ارسال شده، تاکید کرد: دوستان به این اخطارها توجهی نکردند.
وی در خصوص این ماجرا نیز توضیح داد:‌ چند سالی می‌شود که مسئولان اقدام به نصب تلویزیون تبلیغاتی در کناره مجتمع اریکه ایرانیان کرده‌اند و در این مدت عوارضی بابت این موضوع به شهرداری پرداخت نپرداخته‌اند.

به گفته ضرغامی، پس از برگزاری چندین جلسه و وساطت برخی افراد قرار به مصالحه با مدیران این مجموعه شد و وکیل آنها قول مساعد برای پرداخت عوارض شهرداری داد.
وی تاکید کرد: سازمان زیباسازی حتی اقدام به تقسیط بدهی مجموعه به شهرداری تهران کرد اما مدیران این مجموعه هر بار و به بهانه واهی از پرداخت مبلغ طفره می‌رفتند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد با حکم قضایی و در حضور ضابط حکم اجرا و تخریب انجام شود که این حکم به‌خوبی اجرا شد.

تعجب از غیرواقع‌گویی‌ها

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با رد صحبت‌های رئیس سینمای اریکه ایرانیان گفت: این حجم از غیرواقعی‌گویی باعث تعجب است.

وی افزود: مجموعه تجاری اریکه ایرانیان از سال ۹۱ چندین تابلو بدون اخذ مجوزهای لازم و تاییدیه‌های فنی و امنیتی نصب کرده و در هیچ سالی اقدام به پرداخت عوارض نکرده است.

فرزام با اشاره به اینکه مستندات امنیتی درباره سردر و تلویزیون اریکه ایرانیان لحاظ نشده، اظهارداشت: بیش از ۲۰ اخطار کتبی سال‌های گذشته برای این سینما ارسال و از آنها تقاضا شده مشکلات‌شان را حل کنند اما متاسفانه هیچ واکنشی از سوی مسئولان‌شان داده نشد.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به شکایت شهرداری از مجموعه تجاری اریکه ایرانیان به دادسرا افزود: چند ماه اخیر پیگیری‌های مکرر از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شد و چندین نامه و اخطار متعدد برای این مجموعه ارسال که اهمیتی به آن ندادند تا در نهایت به دادسرا شکایت کردیم.

فرزام با بیان اینکه برای این تخریب حکم قاضی را داشتیم تصریح کرد: قاضی حکم تخریب فضاهای غیرمجاز این مجموعه را صادر کرد و سازمان تبلیغات دستور قاضی و اخطار نهایی را به مسئولان مجموعه تجاری اریکه ایرانیان ارایه کرد تا خودشان تابلو را جمع‌آوری کنند.

وی افزود: وکیل آنها حداقل پنج بار به سازمان زیباسازی شهرداری مراجعه و صورت‌جلسه‌هایی که امضا کرده در اختیار شهرداری قرار دارد؛ او به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار مجموعه تجاری اریکه ایرانیان تعهد کرده که این تاسیسات را جمع‌آوری کند اما باز هم اهمیتی به موضوع داده نشد.

فرزام ادامه داد: ما با حکم قاضی و همراهی پلیس نسبت به جمع‌آوری تلویزیون و سردر سینما اقدام کردیم اما زمان حضور عوامل شهرداری، عوامل مجتمع اریکه شروع به درگیری و فحاشی کردند که مستندات آن و گزارش پلیس موجود هست؛ با توجه به این موارد شهرداری حق خود می‌داند از این مجموعه شکایت کند.

وی با تکذیب تخریب ناگهانی و بدون اخطار قبلی این مجموعه گفت: جای تعجب دارد که مجموعه‌ای با قلدری کاری را انجام داده و به هیچ‌یک از قوانین تن نداده و حالا این‌گونه مظلوم‌نمایی می‌کند.

فرزام افزود: اگر یکی از بندهایی که مدیر این مجموعه ادعا می‌کند مستندات دارد ارایه دهد، آن را قبول می‌کنیم.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره ادعای تخریب به علت پرداخت نشدن عوارض گفت: تنها مساله عوارض نیست؛ برای تابلوهایی که نصب می‌شود مجوزهای لازم دریافت و شهرداری ملزم است صورت وضعیت‌های مهندس ناظر را ببیند؛ اگر بر اثر یک باد تابلویی بیفیتد و چند نفر دچار حادثه شوند چه کسی پاسخگو است؟

فرزام درباره سخنان مدیر مجموعه اریکه که گفته «تنها مساله‌ای که ما با شهرداری داریم بحث عوارض است که سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی نیز براساس قانون از پرداخت عوارض معاف هستند» گفت: چه کسی آنها را از عوارض معاف کرده؟ براساس کدام بند و قانون این حرف ذکر می‌شود؟ شما متوجه هستید که معاف هستید اما قاضی متوجه نیست؟

وی در پایان گفت: زمانی که پیمانکار ما با جرثقیل و عوامل اجرایی در محل حضور پیدا کرد از مسئولان سینما تقاضا کردیم خودشان این کار را انجام دهند اما آنها اقدام به فحاشی کردند و عوامل خود را فرستادند تا درگیری پیش بیاید در حالی‌ که محیط اطراف محل تخریب، خالی از سکنه بوده است؛ اسناد و مدارک این اتفاق و فحاشی‌ها نیز موجود است و می‌توانیم در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

تهرام/۹۳۴۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.