به گزارش ایرنا، حمیدرضا داداشی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: با تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان اجرای این طرح‌ها، تاکنون زمینه اشتغال برای ۹۲۴ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۷۱۱ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اداره کار شهرستان ری ۱۸۱ طرح اشتغال خانگی را طی سال ۹۷ به بانک های عامل معرفی کرده است، افزود: بانک های عامل با اینکه پنج ماه از سال جاری گذشته است هنوز هیچ اعتباری را به صاحبان طرح های خانگی پرداخت نکرده اند.

داداشی یادآور شد: علاوه بر این ۲ طرح فراگیر با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده که اگر تسهیلات لازم  به این طرح ها اختصاص یابد، ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم صاحب شغل خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سه کاریابی دارای مجوز در شهرستان ری فعال هستند، افزود: یک هزار و ۷۴۲ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون در سامانه کاریابی های این شهرستان ثبت نام کرده اند که از این میزان ۴۲۲ نفر مشغول به کار شده اند.

داداشی ادامه داد: ۹۸۸ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان از سوی واحدهای تولیدی ایجاد شده که به دلیل دوری راه، نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، نداشتن مهارت لازم از سوی فارغ التحصیلات دانشگاهی فقط ۴۲۲ نفر مشغول به کار شده اند.

وی در پایان به دادخواست های تنظیم شده در اداره کار شهرستان ری اشاره کرد و یادآور شد: امسال به دلیل تعطیلی و کاهش تولید کارخانجات یک هزار و ۲۷۴ دادخواست در اداره کار تنظیم شده است.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.