رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات ضمن هشدار در کمین بودن آتش برای عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان گفت: با توجه به گرم شدن هوا و پوشش گیاهی‌مناسب بر اثر بارش‌های متناوب امسال، خطر آتش‌سوزی اراضی جنگلی و مرتعی را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، حسن شکری با اشاره به محدود بودن امکانات و نیروی انسانی منابع طبیعی برای اطفاء حریق افزود: از آنجایی که اراضی منابع طبیعی از وسعت زیادی برخوردار بوده نیاز است تا دستگاه‌های ذیربط اعم از لشگری، کشوری و شهرداری ها در مواقع آتش سوزی با امکانات خود همکاری لازم را با مأموران منابع طبیعی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه در سال 96 یکصد هکتار و در سال 97 حدود 30 هکتار از مراتع و جنگل‌کاری های شهرستان دچار حریق شده اند، اظهار داشت: برای جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی انتظار می‌رود تا عموم مردم و گردشگران در هنگام مراجعه به طبیعت نکات ایمنی را رعایت کرده و از روشن کردن آتش به شدت پرهیز کنند.
 
شکری از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع و یا با شماره های 26507344 – 26507343 یگان حفاظت منابع طبیعی شمیرانات تماس حاصل کنند.
 
شهرستان شمیرانات با دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای 140 هزار هکتار اراضی ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.