در آن خبر، رییس اداره محیط زیست شهرستان ملارد در استان تهران گفته بود: به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی رودخانه شور در منطقه «اخترآباد» نمونه برداری از 2 نقطه رودخانه انجام گرفت.
«شعبان خسروی» افزوده بود: با توجه به وجود زمین های کشاورزی در غرب شهرستان ملارد و احتمال استفاده از آب رودخانه توسط کشاورزان در این زمین ها، نظارت بر سلامت رودخانه شور از اهمیت خاصی برخوردار است.
خسروی تصریح کرده بود: تهدید سلامت آب رودخانه شور در اثر عوامل آلاینده موجبات نابودی پوشش گیاهی و جانوری منطقه را فراهم می کند و همچنین باعث بروز نارضایتی عشایر و دامداران منطقه می شود.
وی خاطرنشان کرده است: این موضوع دغدغه بسیاری از مسئولان بوده و به طور جد در جلسات و کارگروه های مربوطه پیگیری می شود.
به دنبال انتشار این خبر روی سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، خبرنگار ایرنا با این مسئول تماس گرفت که پاسخ داد: اکنون جواب نمونه برداری از وضعیت رودخانه شور اعلام نشده است، به محض دریافت، آن را به فرمانداری و اداره کل محیط زیست استان می فرستیم تا در کارگروه های تخصصی مربوطه، مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه «ما نمی توانیم جواب نمونه برداری را به رسانه ها بدهیم» افزود: برای دریافت اطلاعات بیشتر از وضعیت رودخانه شور می توانید این موضوع را بعدا از فرمانداری پیگیری کنید.
خسروی درباره اینکه چرا نمی تواند جزییات نمونه برداری را در اختیار رسانه ها قرار دهد توضیح نداد.
شهرستان ملارد در غرب استان تهران با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر یکی از شانزده شهرستان استان تهران است.
تهرام/8138/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.