استارتاپ «نقاشیم»، برگزیده جشنواره فیروزه وزارت ارشاد در نخستین تجربه مشارکت استارتاپ‌ها در نمایشگاه کتاب امسال حضور داشت.

به گزارش ایلنا ، رسول رجایی، مدیر اجرایی بخش استارتاپ‌های سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران در بازدید از غرفه «نقاشیم» اظهار کرد: بخش استارتاپ‌ها امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیروزه راه اندازی شد تا با قرار گرفتن استارتاپ‌ها درکنار ناشران گامی در کاهش مشکلات این حوزه برداشته شود.

رجایی ادامه داد: حضور استارتاپ نقاشیم در نمایشگاه کتاب امسال، از جشنواره فیروزه وزارت ارشاد کلید خورد و این استارتاپ با دارابودن سبک جدیدی از محصولات فرهنگی، شناخت سلایق مردمی و بازار مخاطب، کیفیت مناسب محصول و اهداف توسعه محور در بخش کتاب کودک، کتاب نقاشی، انیمیشن، عروسک واسباب بازی و محصولات متنوع فرهنگی مورد انتخاب قرار گرفت.

وی در بیان اهداف افزودن بخش استارتاپ‌ها به نمایشگاه کتاب امسال عنوان کرد: توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، کمک به تقویت زیرساخت‌های حمایتی و تشویقی کسب و کارهای فرهنگی و اجرای محورهای ۹گانه صنایع خلاق فرهنگی از محورهای موردتوجه بوده است.

رجایی با بیان اینکه ۳۷ استارتاپ در نمایشگاه امسال جانمایی شده‌اند بیان کرد: از این تعداد ۱۶ استارتاپ به حوزه نشر و کتاب، کتاب نقاشی و پادکست مرتبط هستند.

 « نقاشیم » گامی در توسعه فرهنگ بومی

 

حمید فرضی، موسس استارتاپ نقاشیم نیز اظهار کرد: «نقاشیم» با تبدیل نقاشی کودک به کتاب و محصولات متنوع فرهنگی، رویکردی فرهنگی و آموزشی دارد و گامی در راه توسعه فرهنگ بومی ایرانی است.

 

وی افزود: نقش آفرینی شخصیت اصلی محصولاتی چون عروسک، لوازم التحریر و ... با ایده از نقاشی کودک می‌تواند جذابیت زیادی برای وی بهمراه داشته و تولید کتاب بازی با محوریت آموزشی، خلاقیت و تعامل کودک را  برمی‌انگیزد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.