به گزارش ایرنا، سید جواد قانع فر روز سه شنبه در دومین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان(BIM) در پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: هم اکنون سازمان برنامه و بودجه در تبادل اطلاعات با نهادهای مختلف از جمله آب و فاضلاب، سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری پایتخت هماهنگی داشته اند و از این فناوری در حال استفاده هستند.
وی افزود: با یکپارچه سازی در قالب نظام فنی و اجرایی کشور می توانیم اسناد را در قالب برنامه مشخصی پیش برده و اجرایی کنیم تا طرح های کشور را از این فناوری ها جدید در حوزه ساخت و ساز بهره مند سازیم.
وی با بیان اینکه آیین نامه نظام فنی و اجرایی به روز رسانی شده است گفت: این نظام با قانون برنامه و بودجه شروع شد و آیین نامه های آن نسبت به شرایط صنعت احداث کشور در مراتب مختلف به روزرسانی شده است و قوانین بالادستی بستر انعطاف پذیری را فراهم ساخته اند.
رییس نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: تبادل اطلاعات و استفاده از فناوری های نوین ساخت و ساز باید از بهینه سازی به ضرورت تبدیل شود تا مشکلات صنعت ساخت و مدیریت بحران را حل کنیم و اثرگذاری در تخصص های مختلف با صنعت احداث و کاهش هزینه ها و زمان را دنبال کنیم .
وی با اشاره به اینکه نظام فنی و اجرایی کشور با استفاده از توان متخصصان و دستگاه های مربوطه مشکلات را رفع می کند گفت: در برنامه میان مدت فناوری های نوین در صنعت ساخت را گسترش خواهیم داد.
قانع فر بیان داشت: باید فناوری های نوین را تبیین و نهادینه سازی کنیم چرا که بدون ایجاد این ظرفیت ها نمی توانیم به صورت تخصصی وارد عمل شویم.
وی گفت: مباحث های نظری و تبادل نظر در همایش ها باید صورت گیرد تا از این طریق تجارب اطلاعات به بنگاه های اختصاصی منتقل شود.
رییس نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: در صنعت ساخت باید مطالعات تخصصی، تشخیص صلاحیت پیمانکارها وضعیت طرح ها لحاظ شود و از افشای مسائل اطلاعات و پدافندغیرعامل در صنعت ساخت و ساز جلوگیری شود در غیر اینصورت افشای اطلاعات خطرآفرین خواهد بود.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح های ساختمان سازی باید به سطح اطمینان برسیم گفت: شرایط اقتصادی و سیاسی کشورمان به گونه ای است که در مقایسه با کشور های دیگر نمی توانیم ریسک پذیری کنیم.
قانع فر ابراز امیدواری کرد در افق دو تا سه ساله با همکاری نهادهای مربوطه به سطح اطمینان برسیم و اسناد و موضوعات فناوری های جدید اطلاعاتی را وارد طرح های اجرایی ساخت و ساز کنیم.
دومین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان(BIM) با برپایی کارگاه ها و ارائه مقالات پژوهشی،علمی و تخصصی به مدت دو روز در پژوهشگاه نیرو در حال اجراست.

تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.