افشین حبیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید از سه کارگر ساختمانی که در منطقه 4 (شرق تهران) هنگام کار آسیب دیدند، اظهار داشت: کارگران با مشکلاتی از جمله برخوردار نبودن از بیمه شغلی روبرو هستند که باید به آنها رسیدگی کرد و با ورود به موقع از افزایش مشکلات آنان پیش گیری کرد.
وی گفت: کارگران به خاطر بیمه نبودن ساختمان یا بیمه نبودن شخص کارگر و نیز کم توجهی به مسایل ایمنی با مشکلات حقوقی با کارفرما مواجه هستند که این امر نیازمند نظارت بیشتر بازرسان اداره کار و رفاه اجتماعی است.
حبیب زاده ادامه داد: هزینه درمان آسیب دیدگی بسیار بالا است و میتوان با نظارت ‌های دقیق از وقوع برخی مشکلات پیشگیری کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از این نیز از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری به رعایت حقوق کارگران خبر داده و گفته بود: براساس یکی از بند‌های این بخشنامه پیمانکاران متعهد شده‌اند حق بیمه کارگران را مطابق با کارکرد آن‌ها و برابر با لیست اسامی کارگران براساس قوانین و مقررات تأمین اجتماعی کسر و با اضافه کردن ۲۳ درصد سهم کارفرما به شعب مربوطه واریز و یک لیست پرداختی را به نماینده شهرداری تحویل دهند.
سه کارگر ساختمانی که از آنان عیادت شد در منطقه 4 (شرق تهران) هنگام کار در طرح های مختلف ساختمانی دچار آسیب شدند و این حوادث نشان دهنده اهمیت بالای توجه به بیمه شغلی این قشر زحمتکش است.
تهرام/7244//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.