به گزارش ایرنا، احد جاودانی روز شنبه در همایش بزرگ رستاخیز قلم در پاسخ به خواست نویسندگان و اهل قلم نسبت به داشتن فرهنگسرایی مناسب جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: بارها در برنامه ها و نشست ها به این مهم اشاره داشته ام که استان تهران جزء استان های فقیر کشور است.
وی در این همایش که با هدف رونمایی از 200 عنوان کتاب و تقدیر از 160 نویسنده شهرستان دماوند با حضور مسئولان و علاقمندان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن آمفی تئاتر سینما پرستو برگزار شد ابراز امیدواری کرد که در خصوص ایجاد یک فرهنگسرای شایسته با همکاری مسئولان شهرستان قدم های مثبتی برداشته شود.
جاودانی با بیان اینکه دماوند می تواند بعنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98 معرفی و انتخاب شود، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی وضعیت مطلوبی ندارد، اگر بتوانیم فرهنگ کتاب خوانی را توسعه دهیم شاهد هیچ چالشی نخواهیم بود.
وی گفت: دماوند با وجود این تعداد نویسنده قطعا پتانسیل لازم برای الگو بودن در کشور را دارد و از مسئولان شهرستان می خواهیم پیگیری موضوع انتخاب دماوند بعنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98 باشند.
این مقام مسئول در ادامه به برگزاری همایش رستاخیز قلم در شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: جای بسی افتخار است که در طول 3 سال، شهرستان دماوند توانسته 200 کتاب توسط 160 نویسنده را تهیه کرده و به چاپ برساند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اهمیت جایگاه کتاب و فرهنگ کتابخوانی و ترویج این مهم در بین جوانان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: ملت ایران مردم کتاب هستند و این کشور نیز از پیشینه و تمدن بالایی برخوردار است.
احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه قصیده دماوندیه قصیده زیبایی است و خطاب به کوه دماوند دارد و می توان یک پیام ملی دانست، اظهار داشت: دماوند نماد ایران است و با توجه به سابقه تاریخی کوه و شهر دماوند، می توان این شهر را یک سرزمین اسطوره ای دانست.
فرماندار شهرستان دماوند نیز در این همایش با بیان اینکه این شهرستان استعداد و قابلیت توسعه در تمامی عرصه ها به ویژه فرهنگی، گردشگری، تولیدات کشاورزی، صنعت و .. را دارد، تصریح کرد: دماوند می تواند علاوه بر پایتخت بودن کتاب، پایتخت بسیاری از حوزه ها شود و اگر آنگونه که باید و شاید به اهداف عالیه نرسیده است شاید به دلیل این بوده که تنها 20 درصد از ظرفیت شهرستان را استفاده نموده ایم.
مجید صفری ادامه داد: در برنامه سند توسعه شهرستان و در 5 سال آینده، دماوند می تواند صاحب فرهنگسرا با استانداردهای روز باشد که نیازمند پیگیری است.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.