به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، صبح جمعه مسیر چهارراه یافت آباد به گلزار شهدای این منطقه مملو از هزاران تهرانی ای بود که برای وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم قربانخانی آمده بودند.
پیکر مطهر این شهید سعید پس از تشییع از سوی عاشقان ولایت و شهادت که شعار 'این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرب و بلا آمده'، 'حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست' و 'خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست' سر می دادند پس از اقامه نماز در گلزار شهدای یافت آباد در خاک آرمید.
خاطرنشان می شود مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مجید قربانخانی» همچنین صبح روز چهارشنبه (4 اردیبهشت) به درخواست مادرش با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
شهید مجید قربانخانی، معروف به حُر شهدای مدافع حرم، تنها پسر خانواده در 30 مرداد ماه 1369 در تهران به دنیا آمد و در 21 دی 1394 در منطقه خان‌طومان کشور سوریه به شهادت رسید و پس از سه سال کشف و شناسایی شد.
مراسم وداع با این شهید والامقام امروز (پنجشنبه) در معراج شهدای تهران و همچنین مراسم تشییع این شهید فردا (جمعه 6 اردیبهشت) از ساعت 10 در چهارراه یافت آباد، میدان معلم به سمت گلزار شهدای یافت آباد برگزار می شود.
شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرمی است که هر کسی داستان شهادتش را می‌شنود، بدون شک این جمله به ذهنش می‌رسد که او انتخاب شد.
این شهید تا قبل از رفتن به سوریه هرگز تصور نمی‌کرد روزی شهید مدافع‌حرم شود و به طور ناگهانی متحول شد و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد؛ تحولی که او را به جنگ با نیروهای تکفیری برد و شجاعانه پا به پای همرزمانش جنگید و به مقام رفیع شهادت نائل آمد که به همین منظور این شهید به حر شهدای مدافع حرم معروف شد.
شهید قربانخانی در خاطره‌ای می‌گوید: «یکی از دوستان مجید یک‌ شب او را به هیئت خودشان ‌برد که اتفاقاً خودش در آنجا مداح بود، بعد آنجا در مورد مدافعان حرم و ناامنی‌های سوریه و حرم حضرت زینب (س) می‌خوانند و مجید آن‌قدر سینه می‌زند و گریه می‌کند که حالش بد می‌شود.
وقتی بالای سرش می‌روند، می‌گوید: «مگر من مرده‌ام که حرم حضرت زینب(س) در خطر باشد؛ من هر طور شده می‌روم.
از همان شب تصمیم می‌گیرد که برود و در 21 دیماه سال 94 به همراه همرزمانش همچون شهید مصطفی چگینی، شهید مرتضی کریمی و شهید محمد آژند در خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل می شوند.
در فرازی از وصیتنامه این شهید آمده است: صحبتم با حضرت امام خامنه ای است؛ آقا جان اگر صدبار دگر متولد شدم برای اسلام و مسلمین جان میدهم.
تهرام/3001//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.