محسن سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نمایشگاه ها به مناسبت هفته گرافیک برگزار می شود افزود: در این نمایشگاه ها 120 اثر از آثار طراحان زن ایران و ترکیه،80 اثر هنرمندان دهه چهل و انتشارات فراکلین(کله اسب) از 6 تا 12 اردیبهشت در گالری های خانه هنرمندان ایران در معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.
وی ادامه داد: همچنین گزیده ای از آثار هنرمندان معاصر گرافیک کشور نیز از 10 تا 30 اردیبهشت ماه در باغ موزه قصر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
سلیمانی گفت: این گالری ها با همکاری انجمن طراحان، اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اجرا می شود.
نایب رئیس انجمن گرافیک ایران با بیان اینکه در صدد هستیم تا از سه هنرمند پیشتاز و پیشکسوت زن گرافیک کشورمان در این هفته به صورت ویژه تجلیل کنیم خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد سازمان جهانی گرافیک(آی کو دی) در نظر داریم از تلاش های مینو واثقی، مهنوش مشیری و طاهره محبی تابان در عرصه گرافیک تجلیل کنیم.
هفته گرافیک از ششم آغاز می شود و تا 12 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
گرافیک از واژه یونانی graphikos برگرفته شده است که تعریف دیگر از گرافیک هر کار یا شیوه مربوط به کشیدن تصویر از روی یک چیز یا از انگاره آن است که به شکل یک نشانه، علامت، نقشه، طراحی، کشیدن از روی یک چیز و به ویژه طراحی خطی یک پدیده می پردازد.
تهرام/7247//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.