حمید دانایی فرد روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش جوادآباد، وسیعترین بخش استان تهران است که در 12 کیلومتری جنوب بخش مرکزی ورامین و در حاشیه محور قم – گرمسار واقع شده است.
وی افزود: مسیر دسترسی بخش مرکزی جوادآباد به ورامین، جاده ای باریک است که واقع شدن چندین روستا در طول مسیر و نیز قرار گرفتن قسمت اعظمی از اراضی کشاورزی در این بخش باعث شده تا این مسیر همواره با تردد تعداد زیادی خودرو مواجه شود، ترافیکی که باعث بروز حوادث متعدد رانندگی منجر به فوت و جرح افراد می شود.
وی گفت :ساکنین روستاهای حصارک، قلعه خواجه، رستم آباد، طغان، حصار قاضی، نجف آباد، شهرک صنعتی شهید ملاآقایی، حصار حسن بیک و خاوه برای رسیدن به بخش مرکزی ورامین از محور جوادآباد استفاده می کنند.
دانایی فرد افزود: شهر جوادآباد مسیر دسترسی بخش مرکزی ورامین به محور قم – گرمسار است، از این رو بسیاری از مسافرانی که در این محور مهم مواصلاتی تردد می کنند نیز از محور جوادآباد برای رسیدن به ورامین، پیشوا و یا پاکدشت استفاده می کند.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات مردم بخش جوادآباد، تعریض و استاندارد سازی محور مواصلاتی به ورامین است که با توجه به آن که اجرای آن، از طرح های مصوب و کد دار راهداری نیست، امکان استفاده از اعتبارات دولتی برای اجرای آن وجود ندارد.
شهردار جوادآباد گفت: مجموعه مدیریت شهری جوادآباد در راستای عمل به خواسته های مردمی و با استفاده از اعتبارات، امکانات و ادوات و ماشین آلات راه سازی شهرداری، از سال گذشته طرح تعریض 5 و نیم کیلومتر از مسیر ورودی شهر جوادآباد به ورامین به عرض 30 متر را در دستور کار خود قرار داد که این طرح با انجام مراحل زیر سازی، به مرحله آسفالت رسیده است.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته ، 2 هزارتن قیر از محل کمک های سازمان همیاری ها در اختیار شهرداری جوادآباد قرار گرفته که در دو مرحله این میزان قیر تحویل داده می شود.
دانایی فرد تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی آسفالت این محور با دستگاه های مکانیزه آغاز شده است و بر اساس برنامه زمان بندی شده طول این 5 و نیم کیلومتر اسفالت و زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
جوادآباد با مساحت یک هزار و 300 کیلومتری مربع ، بیش از 80 درصد از اراضی کشاورزی ورامین را در خود جای داده و بیش از 17 هزار نفر جمعیت دارد.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.