به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه همایش نقش و جایگاه جوانان در مدیریت استان تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع این همایش مربوط به نقش جوانان در مدیریت کشور بوده که تکلیفی بود که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره داشتند که بار و مسئولیت بسیار بیشتری را باید به دوش جوانان گذاشته شود چون یکی از سیاست های دولت توجه به این موضوع است.
وی با بیان اینکه باید بتوان از توانمندی های زنان و همچنین کاهش سن مدیریتی و استفاده از مدیران جوان استفاده کرد خاطر نشان کرد: جوانان دارای سه ویژگی مهم از جمله پویایی، بالندگی و امیدواری هستند و راه های پیشرفت، توسعه و بالندگی را در راه قدرتمندتر شدن کشور سریع کنیم.
استاندار تهران با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد در بررسی شاخص های توسعه یافتگی به این جمع بندی رسیده است گفت: اگر ما بتوانیم موجودیت جوانان یک کشور را شناسایی کنیم و بدانیم که کشوی در این مسیر از همه ظرفیت ها بهره می گیرد، مسیر توسعه یافتگی آن کشور را به سمت ارتقا و تکامل می توان پیش بینی کرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه هم اکنون چند درصد از مدیران استان تهران با معیارهایی که دولت پیگیری می کند نیز جوان هستند افزود: برنامه دولت در طول برنامه ششم، میانگین سن مدیریت را از 48 سال به 40 سال برساند، این هدف یکی از برنامه های استانداری تهران بوده نه تنها در استانداری بلکه در دستگاه های اجرایی پیاده شود.
بندپی افزود: در حال حاضر 30 درصد مدیریت اجرایی به عهده بانوان بوده و کاهش سن مدیریتی و استفاده از نیروهای جوان مد نظر می باشد.
به گفته وی باید برای جوانان علاوه بر بحث مدیریتی، سرمایه گذاری های دیگری را هم برای اشتغال آنها و برای استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی آنها فراهم کرد تا این قشر جوان بیکار نباشند.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.