به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی در بازدید از پروژه های مشارکتی منطقه 21 با بیان اینکه بزرگراه شهید همت، آزادراه تهران- کرج و جاده مخصوص به ‌عنوان سه محور پیشنهادی در دست مطالعه و ارزیابی است خاطرنشان کرد: این محورها با ایستگاه‌های محدود و با هدف دسترسی سریع‌تر شهروندان به‌عنوان سامانه تندرو در حال مطالعه‌اند.
وی بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات موجود و توسعه حمل‌ونقل عمومی در منطقه ٢١ به‌عنوان غربی‌ترین نقطه تهران تاکید کرد و افزود: مطالعه احداث ٤ خط جدید مترو در تهران به اتمام رسیده و خط ١١ مترو در 2 منطقه ٢١ و ١٨ به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد.
معاون شهردار تهران اظهارداشت: در طراحی اولیه خط ١١ مترو تصریح‌شده که این خط به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مسائل و مشکلات حمل ‌و نقل عمومی در مناطق ٢١ و ١٨ باشد و از سوی دیگر، با توجه به اینکه افق بهره‌برداری از ٤ خط مطالعه شده سال ١٤٢٠ تعیین شده، طراحی ال آر تی و بی آر تی در این مناطق در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه به طرح‌های اصلاح هندسی در منطقه ٢١ اشاره کرد و گفت: اصلاح هندسی دسترسی به مسیر زیرگذر اسماعیل‌آباد، اصلاح هندسی بزرگراه فتح در تقاطع بزرگراه شهید لشگری، اصلاح هندسی تبادل بین کندرو - تندرو در مسیر شرق به غرب حدفاصل آذر ٥ و زیرگذر اسماعیل‌آباد در دست اجراست.
پورسیدآقایی همچنین بر نصب نیوجرسی در بخشی از بزرگراه آزادگان به‌جای گاردیل‌ها و نرده‌های موجود و تجهیز بزرگراه‌های فتح و شهید لشگری به دوربین‌های کنترل سرعت در این منطقه تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی پارک حاشیه‌ای در معابری که تقاضا و ظرفیت پارک دارند اشاره و بیان کرد: طرح نهایی پارک حاشیه‌ای در منطقه ٢ در حال اجراست اما تا اجرای نهایی آن در منطقه ٢١، می‌توان به روش دستی، پارک حاشیه‌ای را در این منطقه مدیریت و ساماندهی کرد.

*کاهش آمار تصادفات در منطقه 21
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21 تهران، حسن رحمانی شهردار این منطقه نیز در این جلسه گفت: وجود سه بزرگراه مهم مواصلاتی شهید لشگری، آزادگان و فتح در محدوده منطقه21 موقعیت ویژه ای را ایجاد کرده که با اصلاحات هندسی انجام شده در معابر اصلی و پرتردد ورودی غربی پایتخت، آمار تصادفات و خسارات ناشی از آن در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: متاسفانه منطقه21 در حوزه حمل ونقل عمومی بویژه خطوط ریلی و LRT با مشکل روبروست که البته طرح مطالعاتی مترو و LRT به نتایج خوبی رسیده است.
شهردار منطقه 21 یادآور شد: با حمایت از ایده ها و طرح های مشارکتی، نخستین پل عابرپیاده روی بزرگراه به روش کاملا مشارکتی احداث شد.

تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.