سیدمحمود میرلوحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اساس بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها، شهرداری تهران می تواند حق بهره برداری از املاک را به دیگران واگذار کند، اما حق واگذاری مالکیت هیچ ملکی را به غیر ندارد.
وی یادآور شد: بر این اساس شهرداری تهران می تواند با مجوز شورای شهر، حق بهره برداری از املاک را به خیریه ها و نهادها بدهد .
میرلوحی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران در مهرماه سال 96 مصوبه ای داشته و شهرداری را ملزم کرد که این اموال را باز پس گرفته و در اختیار بگیرد، گفت: با گذشت یک سال و نیم از ابلاغ این مصوبه، شهرداری هنوز در این خصوص اقدامی نکرده است.
عضو شورای شهر تهران، با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر با حضور شهردار تهران، خاطرنشان کرد: در این جلسه از شهردار تهران (پیروز حناچی) خواسته شده تا هرچه زودتر به این مصوبه عمل کند.
وی ادامه داد: این املاک باید با سرعت پس گرفته شود و دلیلی ندارد که این املاک و ساختمان ها بدون قرار داد و اجاره نامه در اختیار غیر باشد.
به گفته میرلوحی، برخی شهرداری ها در دنیا موجرهای بزرگی هستند؛ آنها ساخت و ساز می کنند و اجاره می دهند و نوعی درآمد برای شهرداری دارند اما در حال حاضر شهرداری تهران هنوز وارد این حوزه و کسب درآمد از محل اجاره دادن املاک، نشده است.
وی تاکید کرد: اولویت مدیریت شهری این است که املاک را پس بگیرد و در اختیار طلبکاران قرار داده و یا برای تکمیل پروژه های مترو و بافت فرسوده قرار دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: شورای شهر ایجاد 6 راسته فرهنگی را در دستور کار دارد که برای تملیک برخی خانه ها و اراضی در این راسته ها نیازمند تهاتر است که این املاک در اختیار غیر می تواند برای تهاتر و تملیک خانه های میراثی و ایجاد راسته فرهنگی استفاده شود.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید این املاک را به دارایی هایی ماندگار تبدیل و در مسیر ماموریت های شهر و مصوبات شورا قرار دهد.
به گزارش ایرنا، موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران همواره خبرساز بوده است؛ «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم روز گذشته در یکصد و سی و ششمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران بر استفاده از روش قانونی برای پس گرفتن املاک شهرداری از دیگران تاکید کرد.
وی گفته است، قانون روش واگذاری این املاک و تخلیه آن را مشخص کرده و شهرداری باید املاک شهر را به روش قانونی و نه به زور پس بگیرد.
پیروز حناچی شهردار پایتخت هم عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح 20 پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند تخلیه املاکی که در اختیار کارکنان قدیمی شهرداری است بصورت طبیعی در جریان است.
وی گفته است: اگر در این تخلیه املاک با مشکلی مواجه شویم به شورای اسلامی شهر تهران گزارش خواهیم داد.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.