به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح رعد 24 افزود: پیشنهاد پلیس برای طرح ترافیک به شهرداری این است که برای بهبود وضعیت هوای شهر و ترافیک در محدوده مرکزی پایتخت خودروهای شخصی بتوانند در طول یک فصل 20 روز در نقاط مختلف محدوده طرح تردد داشته باشند.
وی ادامه داد: به عقیده پلیس هر شخصی که تخلفی در حوزه راهنمایی و رانندگی انجام می‌دهد برای آن باید یکبار جریمه شود به جز جریمه های راهور پولی در اختیار پلیس قرار نمی‌گیرد و مردم نباید برای یک تخلف بیشتر از یک بار جریمه شوند.

**309 مخفیگاه مجرمان شناسایی و پلمپ شد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح رعد 24 از هفته جاری شروع شده و در مجموع 309 حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد که در این رابطه 309 مخفیگاه مجرمان و افرادی که تخلفات و جرائم دارند شناسایی و پلمپ شد.
رحیمی گفت: 665 مالخر، زورگیر، سارق منزل و خودرو دستگیر و از این تعداد 353 نفر دارای سابقه زندان و 312 نفر برای اولین بار توسط پلیس دستگیر شده‌اند و 761 پرونده برای این افراد تشکیل و 147 هزار و 519 عدد اموال مسروقه از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینک ١٧٠ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در رعد 24 شناسایی شد اظهار داشت: 87 درصد از اموال به سرقت رفته از منازل و مغازه ها توسط پلیس کشف شد که ارزش تقریبی آنها بالغ بر 6 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: پنج قبضه سلاح گرم از مجرمان کشف شد که چهار قبضه از آنها شکاری و یک قبضه جنگی بود و 49 قبضه انواع سلاح سرد در این طرح نیز به دست آمد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این مرحله از طرح در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در مجموع 50 نفر دستگیر شدند و ١46 هزار انواع کالای قاچاق به دست آمد که در یک مورد از آن پنج هزارکیلوگرم مواد تاریخ مصرف آماده ارائه به بازار کشف و 20 باند نیز منهدم شد.

**در 2 سال گذشته 27 درصد از جرایم پایتخت کاهش یافته است
رحیمی گفت: 37 درصد از سرقت‌های کل کشور در تهران رخ می داد که در طول دو سال گذشته با انجام طرح های متعدد پلیس میزان این جرائم 23 تا 27 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: در سال 98 پاکسازی پایتخت از معتادین متجاهر در اولویت پلیس قرار دارد که بالغ بر 60 تا 70 درصد از این معتادین در بحث‌های زورگیری، سرقت های به عنف و سایر جرائم دخالت دارند.
فرمانده انتظامی پلیس پایتخت افزود: تا این لحظه در محله های شوش، مولوی و هرندی 92 باب منزل پلاک قرمز پلمپ شده است که بعد از گذشت 80 روز مردم در کمال آرامش در این محله ها زندگی می کنند.

**برخورد با دلالان ارزی در سال 98 با جدیت دنبال خواهد شد
وی گفت: سال گذشته برخورد جدی با دلالان ارزی در خیابان‌های منوچهری، پاساژ افشار، چهار راه استانبول و خیابان فردوسی به مرحله اجرا درآمد و مردم بدانند این طرح با جدیت در سال 98 دنبال خواهد شد.
فرمانده انتظامی تهران برزگ تصریح کرد: صرافی‌های غیرمجاز به طور ویژه تحت کنترل پلیس قرار خواهند گرفت و در صورت انجام هر تخلفی باید بدانند که پلمپ خواهند شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص هنجارشکنان نیز گفت: کسانی که بدون حجاب وارد اماکن عمومی می شوند حقوق دیگر شهروندان را ضایع می‌کنند و پلیس موظف است با هنجارشکنان یا افرادی که دنبال ترویج سبک زندگی غربی هستند برخورد کند.
تهرام/3225/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.