مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در جریان بازدید از مرکز هنرآموزان بیماران سندروم داون در تهران تاکید کرد که استمرار فعالیت کارگاه های صنایع دستی این افراد در کنار حمایت های بخش دولتی، نیازمند خرید محصولات آنان توسط شهروندان است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، دلاور بزرگ نیا افزود: فعالیت های هنری مانند تولید صنایع دستی زمینه مشارکت اجتماعی بیشتر این دسته از بیماران را فراهم می کند و خرید محصولات هنری آنان نیز در استمرار این فعالیت های آنان بسیار موثر است.
سندروم داون بیماری ژنتیکی با علائم مختلفی از جمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عملکرد ارگان‌های مختلف انسان به شمار می رود؛ وجود برخی مشکلات یادگیری، محدودیت و تاخیر در رشد نیز از جمله علائم این بیماری اعلام شده است.
فروشگاه عرضه صنایع دستی افراد مبتلا به سندرم داون در خیابان فردوسی مرکز تجارت جهانی، طبقه سوم واحد 3073 واقع شده است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اینک 30 نفر از افراد مبتلا به سندرم داون در پایتخت در تولید محصولات صنایع دستی فعالیت دارند که درصورت حمایت مردمی، شرایط بهتر برای عرضه محصولات و تضمین اشتغال آنان فراهم خواهد شد.
دلاورنیا سطح کمی و کیفی محصولات صنایع دستی عرضه شده در فروشگاه افراد مبتلا به سندرم داون را مناسب مناسب ارزیابی و از آحاد مردم، نهادهای خصوصی، دولتی و نیکوکاران برای خرید از این فروشگاه و مشارکت در اقدامی خیرخواهانه و نوع دوستانه دعوت کرد.
تهرام/7247//1348/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.