همایون دهاقین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تبعات مجوزهای غیرقانونی در زمینه صدور ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه شمیرانات باقی است و منجر به بروز مشکلات متعددی برای منطقه و مردم شده است.
وی تصریح کرد: صدور مجوز ساخت و ساز در بستر رودخانه و خارج از بافت شهر و روستا موجب مشکلاتی مانند جاری شدن سیل شده، بنابراین دستگاه قضا باید اینگونه پرونده ها را بررسی و تخلف مسئولان سابق را پیگیری و با جدیت با آنها برخورد کند.
دهاقین بیان کرد: حفظ حریم رودخانه جاجرود که از مهمترین منابع تامین آب تهران بشمار می آید بسیار حائز اهمیت است که در گذشته به آن توجه نشده است.
وی ادامه داد: ساخت و سازهایی که در گذشته در این مناطق صادر شده به محیط زیست و منابع طبیعی لطمه وارد کرده و این افراد به سرمایه های ملی دست درازی کرده اند.
وی ضمن تاکید بر وظیفه مسئولان مبنی بر حفاظت از سرمایه های ملی گفت: طبیعت برای عموم مردم است و نباید با رابطه های ناسالم و ناصالح به انحصار افراد درآید.
معاون سیاسی وانتظامی فرمانداری شمیرانات گفت: رهاسازی مسیر رودخانه جاجرود از پل های غیرمجاز و پاکسازی منطقه از سازه های غیرقانونی توسط امور منابع آب با فوریت پیگیری خواهد شد.
شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.