در ادامه مطلب استاندار بوشهر در سومین روز نمایشگاه مطبوعات ،که مهمان غرفه روزنامه پیام عسلویه بوده آمده است:طبیعتا نگاه من به تمام مطبوعات با رویکردی مثبت خواهد بود زیرا آنها به معنای واقعی چشم بینای جامعه هستند و می توانند در حوزه های مختلف به ما راهکار بدهند. طبیعتا گاهی برخی موارد مطرح می شود که به فرد ضربه می زند. به طور کلی حریم افراد باید رعایت شود.
یکی از برنامه های ما این است که در بحث جوانان کادرسازی صورت گیرد. بحث کادرسازی در حوزه مدیریتی برای ما یک ضرورت است زیرا سن مدیران بالا رفته و این نیاز به شدت احساس می شود و به طور کلی در میدان دادن به جوانان جدی هستم.
معتقدم کسی را از جایی مامور به استانداری نکنم و بیشتر به دنبال جذب نیرو هستم. اما باید دوستان کمک کرده تا این کادرسازی به خوبی انجام شود. واقعا هم باید این اتفاق افتاده، جذب نیرو شود تا از دل این کادرسازی بخشداران و فرمانداران کارآمد و جوان بیرون آید.
با اینکه بنده بیشتر در حوزه سیاسی شناخته شده هستم اما در هر سمت سیاسی که بوده ام بر توسعه اقتصادی و بُرد این بخش تاکید جدی داشته ام. استان بوشهر نیز به جهت منابع و ظرفیت های اقتصادی در این راستا استعداد ویژه ای دارد و بنده بر توسعه این بخش تاکید ویژه دارم.
بحث محیط زیست بحثی بسیار جدی است و به همین علت ما شاهد بودیم که آقای کلانتری اولین سفر خود را به عسلویه اختصاص دادند و وی در موضوع محیط زیست به شکل جدی ورود کرده اند و در این حوزه جدی هستند تا با توجه به گشایش هایی که پس از برجام به وجود آمده از تکنولوژی های روز دنیا استفاده کرده و فلرها را خاموش کنند. این امر شدنی است و رویکرد دولت نیز به محیط زیست جدی است.
بسیاری از گلایه های سرمایه گذارنی که از بوشهر رفتند مربوط به سخت گیریهایی است که انجام می شود که ما سعی می کنیم که با تعامل با آنها این سخت گیری ها را به حداقل رسانده تا تاجران بیشتری به بوشهر بیایند زیرا این استان به لحاظ داشتن دریا تاریخی گره خورده با تجارت دارد. بر همین اساس نیز ما در این راستا سختگیری قانونی داریم که گاها این سخت گیری ها فراتر از قانون می روند. به هر حال ما در نظام جمهوری اسلامی یک قانون داریم و نمی شود که مثلا در گمرک شهید رجائی یک قانون حکمفرما باشد و در گمرک بوشهر یک قانون دیگر.
من از زمانی که معاون سیاسی شدم تا همین امروز دستم به سوی همه گروه ها به منظور همدلی دراز بوده است. منتها ما باید حریم کاری خود را بشناسیم. در جای دیگر هم عرض کردم که استانداری هستم که باید پاسخگوی عملکرد باشم و بر همین اساس باید تیمی بچینم که با من همراه بوده و کمک کنند. از همه می خواهم به تصمیمات ما احترام بگذارند و من نیز به سلایق گروه ها احترام می گذارم. بدون شک این احترام دو طرفه همه مسائل را حل می کند. درب اتاق من و همچنین آغوش من به روی همه احزاب باز است. معتقدم توسعه در فضایی رخ می دهد که آرامش حکمفرما باشد.
من از همه فرمانداران خود خواسته ام که جلوی ساختمان فرمانداری ها حتی یک بنر هم نصب نکنند و تاکید می کنم که این بریز و بپاش ها نا مناسب حداقل در دوران مدیریت من برچیده شود. این مساله را به زودی بخشنامه خواهیم کرد.
در پایان این بازدید مازیار هوشمند مدیر مسئول پیام عسلویه و مدیر خانه مطبوعات استان بوشهر با اشاره به یارانه های دولتی و اقدامات فراقانونی برخی نهادها ، از استاندار خواست تا برای کمک به مطبوعات مکتوب و عدم تعطیلی آنها این مساله را به جد پیگیری نمایند. گراوند نیز قول داد در نشستی سه جانبه با حضور مدیر کل ارشاد بوشهر، مدیر خانه مطبوعات و استاندار این مشکل را پیگیری نماید.
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.