به گزارش ایرنا، امام جمعه دماوند روز چهارشنبه در این مراسم با تاکید بر اینکه در محضر خانواده شهدا و جانبازان نمی‌توان حرف از عمل زد، اظهار داشت: جانبازان هم ایمان دارند و هم عمل صالح انجام داده اند و امروز باید خدمتگزار آنان باشیم.
حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی با بیان اینکه باب جهاد بسته نشده و همواره باز است، افزود: در گذشته شاهد جهاد نظامی و حضور جوانان این مرز و بوم برای دفاع از خاک کشور بودیم ولی در حال حاضر جهاد فرهنگی، اقتصادی و همدلی و یاری مطرح است.
وی با اشاره به حوادث مربوط به سیل های اخیر در مناطق مختلف کشور، ادامه داد: مردمان سیل زده امتحان صبر را پس می دهند و ما باید امتحان یاری و کمک را پس دهیم.
شهردار دماوند نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه نقش خانواده جانبازان کمتر از ارزش و جایگاه جانبازی و شهادت نیست، بیان کرد: اینگونه مراسم ها یک تشکر و یادآوری و یک ارزش فرهنگی است.
عباس صفری افزود: یکی از موضوعات ایمان، حب و دوستی وطن به است و جانبازان به خاطر وطن جنگیدند که امروز باید برای نسل جدید کشور، نشر فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ، جهاد اکبر رفتن به خط مقدم و در حال حاضر ساختن کشور است، گفت: تک تک افراد، جامعه را میسازند و تمام آن چیزی که به دنبال آن هستیم ترویج یک فرهنگ درست و انقلابی است تا بتوانیم شهر و کشور را توسعه دهیم.
شهرستان دماوند دارای 313 شهید، 700 جانباز و 58 آزاده است که در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، بهداشتی و آموزشی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خدمات دریافت می کنند.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.